استاندار همدان گردشگری و معدن را محورهای توسعه همدان دانست و گفت: توسعه معدنی در کنار حفظ محیط زیست اجرایی شود چرا که چنین وضعیتی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۳۰۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 29 September 2016
استاندار همدان گردشگری و معدن را محورهای توسعه همدان دانست و گفت: توسعه معدنی در کنار حفظ محیط زیست اجرایی شود چرا که چنین وضعیتی امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان، با اشاره به اینکه یکی از امکانات و پتانسیل‌هایی که می‌تواند توسعه همدان را تضمین کند معادن است، اظهار کرد: صنعت با همه تلاشی که مدیران دولتی و بخش خصوصی داشته نمی‌تواند به عنوان اولویت نخست یا دوم استان در توسعه باشد چرا که دریا برای تولید محصولات صادراتی یا صنایع بالادستی برای ایجاد صنایع پایین‌دستی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هماهنگی بین اداره‌کل منابع طبیعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه مسائل معدنی پایین بوده و سازمان صنعت لَنگ می‌زند.

نیک‌بخت با بیان اینکه همدان را به عنوان استان کشاورزی می‌شناسند اما با وجود کمبود منابع آبی سطح زیرکشت باید کاهش یابد، تصریح کرد: اولویت توسعه استان همدان گردشگری و معدن است اما اگر قرار باشد برای معادن سخت‌گیری شود این محور توسعه بازدهی خود را نخواهد داشت.

وی بیان کرد: کشور با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید روی ریل توسعه قرار گیرد و دستگاه‌ها در برابر اکتشافات باید همراهی را در زمینه حفظ منابع طبیعی و بهره‌برداری بخش خصوصی از معادن داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه منابع طبیعی به تعهد خود در زمینه بازنگری محدوده‌های قرمز عمل کند، عنوان کرد: باید از منابع معدنی موجود استان همدان به بهترین شکل بهره‌برداری کرد چرا که معادن می‌تواند در توسعه و تولید کمک کند اما با تخریب تمامی منابع ملی و اراضی برای بهره‌برداری معدنی نیز مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال مباحث بازنگری در نقاط قرمز و خاکستری اجرایی شود، اظهار کرد: منابع طبیعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استانداری همدان بر روی فعالیت یک معدن نظارت نداشتند که عدم پرداخت حقوق دولتی را در پی‌داشت.

وی یادآور شد: سازمان نقشه‌برداری کشور از هفته آینده وارد استان شده و تمام محدوده‌های استان همدان را مجدد نقشه‌برداری می‌کند.

نیک‌بخت تأکید کرد: معادن، بهره‌برداری و ایجاد ارزش‌افزوده برای استان همدان از اهمیت بالایی برخوردار است اما حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیز دارای اهمیت است بنابراین می‌توان فعالیت‌های معدنی و حفظ منابع طبیعی را در کنار هم دید که امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه مسائل نباید بخشی دیده شود، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی اگر مجوزی برای بهره‌برداری نهایی می‌دهد و معدن‌کار بیشتر از مجوز خود اکتشاف و تجاوز کرد با او برخورد شود و گذشتی در این زمینه صورت نگیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه منابع طبیعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت با عدم هماهنگی متقاضی و مردم را معطل کرده‌اند، گفت: مشکل حوزه معادن این است که سازمان صنعت و معدن معاون معدن قوی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز شاهد این هستیم که در دنیا حق غنی‌سازی هسته‌ای را به ایران داده و دنیا حقوق ایران را می‌پذیرند به سبب رشادت‌های ایثارگران و شهدا بوده است، گفت: ابرقدرت شدن ایران در منطقه حاصل رشادت‌های ایثارگران و تدبیر دولت تدبیر و امید بود که به دنیا فهماند ایران‌هراسی آدرس غلطی بود که داده شد.

نیک‌بخت با بیان اینکه تحریم‌ها سخت و شکننده بود، عنوان کرد: کمر خم کردن ایران در برابر تحریم‌ها حرف بی‌پایه‌ای است که نباید به آن توجه کرد چرا که ایران با استقامت در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت را اجرایی می‌کند، گفت: امروز بیش از دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد که این رقم در ایام تحریم 800 هزار بشکه نفتی بود.

استاندار همدان بیان کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات برخی به دنبال تخریب‌های غیرمنصفانه و ناباورانه دارند که این تخریب‌های سازماندهی‌ شده است در صورتی‌که انتظار می‌رود انتقادات درستی از عملکردها شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار