فرمانده انتظامی استان همدان از خودکشی دو جوان در مسیر تپه عباس‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 29 September 2016
فرمانده انتظامی استان همدان از خودکشی دو جوان در مسیر تپه عباس‌آباد خبر داد.

به گزارش ایسنا،  سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جزئیات موضوع حلق آویز شدن دو جوان در مسیر تپه عباس‌آباد شهر همدان در صیح دوشنبه 5 مهرماه در دست بررسی است، افزود: اقدام این دو جوان خودکشی بوده و به استناد دست خطی که پیش از مرگ از خود به جای گذاشته‌اند مشکلات خانوادگی را علت این امر اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این دو جوان بر خلاف شنیده‌ها که برادر هستند، هیچ نسبتی با هم نداشته و تنها دوست بوده‌اند اما در اقدامی هماهنگ دست به تهیه مقداری طناب همرنگ و یک جنس کرده و در مسیر تپه عباس‌آباد خود را حلق آویز کردند، ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده محرز شد شغل این دو جوان تعمیرکار بوده و یکی از آنها متأهل و دیگری مجرد بوده است.

مهدیان‌نسب در ادامه با اشاره به آغاز هفته ناجا، ضمن تبریک این مناسبت به تلاشگران این عرصه اظهار کرد: امنیت به عنوان بنیادی‌ترین نیاز حیات بشر از ابتدای خلقت بوده و زیرساخت همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت است که نیروی انتظامی یکی از مؤلفه‌های حافظ این امنیت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا «همه باهم برای امنیت و آرامش» عنوان کرد: هفته ناجا فرصتی برای تبیین عملکرد نیروی انتظامی و ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف این نهاد در حفظ امنیت، نظم و آرامش اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 150 برنامه فرهنگی، ورزشی و خدماتی در هفته ناجا برگزار می شود، گفت: در نخستین روز این هفته با شعار "جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، عزت حسینی" با همایش پیاده‌روی خانوادگی آغاز می‌شود که 2 دستگاه خودروی پراید و 8 دستگاه تردمیل جوایز این همایش است و رویکردهایی همچون افزایش نشاط اجتماعی، مقابله با افسردگی، ترویج ورزش‌ و سلامتی را دنبال می‌کند و آمارها نشان می‌دهد رضایت عمومی از پیاده‌روی خانوادگی بالاست و امسال هم تا این لحظه 300 هزار نفر در پیاده‌روی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: عملیات اقتدار پلیس، فرود از بالگرد و دیگر برنامه‌های جانبی در این همایش برگزار خواهد شد و در ادامه برنامه‌های این روز شرکت در نماز جمعه، ایراد سخن پیش از خطبه‌های نماز و ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای برای نمازگزاران را خواهیم داشت.

مهدیان‌نسب به برنامه‌های روز شنبه با شعار "پلیس، حرفه‌ای گرایی، دانش بنیانی و کارآمدی" اشاره و تصریح کرد: صبحگاه مشترک، دیدار با مردم، پاسخگویی در سامانه 197، سرکشی به خانواده‌های نیروی انتظامی و بزرگترین همایش پیرغلامان حسینی و پلیس یاران محرم از اهمّ برنامه‌های ناجا در این روز هستند.

وی تبیین کرد: روز یکشنبه با شعار "پلیس، قانونگذاری و مشارکت عمومی" برگزاری جشن مهد و نواختن زنگ انضباط در برخی مدارس استان را همراه با همایش همیاران پلیس و همایش عفاف و حجاب خواهیم داشت همچنین نمایش اقتدار پلیس در سطح استان و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

این مقام مسئول در روز دوشنبه با شعار "پلیس، اعتماد مردمی، امنیت پایدار" برنامه‌هایی از قبیل اهدای خون، نشست علمی پژوهشی اساتید استان، رونمایی از دوکتاب، برنامه طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و ... را در دستور کار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌های روز سه‌شنبه که با شعار "پلیس، پیشگیری اجتماعی، اقتدار و توانمندی، آرامش عمومی" برگزار می‌شود همایش رانندگان حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری را داریم که طی این برنامه از رانندگان نمونه و منضبط تجلیل می‌شود و مسابقات تیراندازی، صحرانوردی، همایش پلیس و اصناف و افتتاح 5 پروژه عمرانی را در برنامه خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شعار "پلیس، مردمداری، رأفت و مهربانی، سرمایه اجتماعی و ولایتمداری" در روز چهارشنبه تشریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، نشست پلیس با شورا و معتمدین محلات، گردهمایی شرکت‌های حفاظتی با پلیس، همایش پلیس و مسئولان قضایی اهمّ برنامه‌های این روز است.

وی افزود: "پلیس، فضایل اخلاقی، ایثارگرری، جهاد و شهادت" شعار روز پایانی هفته ناجاست و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در باغ بهشت، مسابقه دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی نیروهای مسلح، رونمایی از تمبر یادبود و افتتاحیه مسابقات ورزشی محلات از جمله برنامه‌های این روز است.

قاتلان طلافروش ملایری دستگیر شدند

مهدیان‌نسب در ادامه به تشریح عملکرد نیروی انتظامی طی سال‌جاری پرداخت و گفت: 16 اولویت مأموریتی در سال‌جاری تدوین شده که 11 مورد آن با رویکرد اقتصاد مقاومتی توأم بوده که با اقداماتی از قبیل افزایش امنیت و ارتقاء فرهنگ ترافیکی، کاهش تصادفات و مواردی از این دست همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری 284 هزاربار تلفن پلیس زنگ خورده که 51 درصد آن عملیاتی و 49 درصد مشاوره‌ای بوده و لازم به ذکر است که تماس با تلفن پلیس 13 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش 29 درصدی سرقت‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور 9 درصد کلاهش سرقت داشته‌ایم استان ما 20 درصد بالاتر از نُرم کشوری و به این جهت استان برتر این حوزه هستیم.

وی با تأکید بر کشف 77 درصدی پیش دستانه در جرائم سرقت، ازدستگیری 2 هزار و 600 سارق حرفه‌ای خبر داد و در ادامه گریزی هم به سرقت طلافروشی ملایر داشت و تشریح کرد: قاتلان طلافروش بازداشت و به قید فوریت محکوم به اعدام شدند اما با توجه به اینکه در شهر یزد هم مرتکب جرم شده بودند برای بازجویی اولیه به نیروی انتظامی یزد تحویل داده شدند و دوباره به ما عودت داده خواهند شد تا محکوم  مجازات شوند.

کشف 74 میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه  از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 74 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، گفت: شناسایی و انهدام 84 باند قاچاق گمرکی از دیگر نتایج پیگیری‌های پلیس در سال‌جاری بوده است.

وی با بیان اینکه امسال توسط پلیس فتا 280 پرونده تشکیل و پیگیری شده است، گفت: در این راستا 90 نفر متخلف با جرائم اینترنتی، اقتصادی و اخلاقی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

اعزام گشت‌های انتظامی برای کنترل کاروان‌های عروسی

مهدیان‌نسب با اشاره به عملکرد پلیس امنیت اخلاقی در کنترل کاروان‌های عروسی تبیین کرد: کنترل کاروان‌های عروسی با شدت بیشتری از قبل پیگیری می‌شود‌ و برای این منظور 25 خودروی گشت درنظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به گلایه‌مندی شهروندان از نحوه تردد کاروان‌های عروسی و صداهای ناهنجار بیان کرد: این صداهای ناهنجار ترقه‌هایی هستند که در اصفهان تولید می‌شوند و توزیع آنها مجاز است و موضوع شلیک گلوله و تیراندازی منتفی است.

فرمانده انتظامی با اشاره به تشدید برخورد پلیس با هنجارشکنان و افرادی که قصد سلب آرامش مردم را دارند، عنوان کرد: براساس ساز و کار تعریف شده خودرو افراد همراه کننده کاروان‌های عروسی دارای سر و صدای بسیار از ساعت 12شب به بعد توقیف می‌شود.

وی تأکید کرد: به دنبال دریافت مجوز قضایی هستیم که داماد و پدر داماد در پلیس قضایی تعهد کتبی بدهند که مراسم را بدون صداهای ناهنجار برگزار کنند که قبلا این تعهد در محضر اخذ می‌شد.

مهدیان‌نسب در پایان به برگزاری یادواره شهدای نیروی انتظامی اشاره و عنوان کرد: شهید قیطاسیان که شهید شاخص سال در نیروی انتظامی شناخته شده، قرار است کتابی به نام او در شورای پژوهش نوشته شود و برای این شهید و 327 شهید نیروی انتظامی یادواره‌ای در ایام محرم خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار