استاندار همدان گفت: نمی‌توان با اجبار هیچ فرهنگی را به جامعه تزریق کرد.
کد خبر: ۳۰۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 28 September 2016
استاندار همدان گفت: نمی‌توان با اجبار هیچ فرهنگی را به جامعه تزریق کرد.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 7 مهرماه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه با اجبار نمی‌شود هیچ فرهنگی را تزریق کرد، اظهار کرد: باید فرهنگ آنقدر زیبا گفته و تبلیغ شود که مردم به صورت خودجوش نسبت به آن مقید شوند.

وی درباره تجمل و مدگرایی تصریح کرد: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد اما زمانی‌که صحبت از تجمل و تجملگرایی می‌شود بدین معناست که اگر وجود انسان از پوست و مغز تشکیل شده باشد، تنها پوست آن را درنظر داشته باشیم و از مغزش غافل شویم.

نیک‌بخت به پژوهش‌های انجام شده توسط دانشگاه آزاد همدان درباره تجمل‌گرایی اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه آزاد به خوبی این پژوهش را در دست گرفته و در حال انجام است، ما نیز تمایل به ادامه این پژوهش داریم هرچند هزینه‌هایی را دربرداشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه تجمل‌گرایی در جامعه نیازمند الگوسازی هستیم، عنوان کرد: جامعه باید به جایی برسد که تجمل‌گرایی به معنای فخرفروشی به دیگران را مذمت کند.

وی از مدگرایی افراطی برخی افراد در جامعه یاد و خاطرنشان کرد: مد و تجمل‌گرایی در میان بعضی افراد به حد پرستش می‌رسد و این افراد از طریق لباس، خانه و ماشین به تجمل‌گرایی می‌پردازند.

استاندار همدان افزود: در یک جامعه اعتدالی، دینی و عادی، تفاوت افراد با یکدیگر و تجمل‌گری‌هایشان منجر به یأس و ناامیدی دیگران می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم، اظهار کرد: باید همواره اعتدال را رعایت کرده و از اسراف دوری کنیم.

وی درباره تجمل‌گرایی مدیران تصریح کرد: بعید می‌دانم مدیران اداری اهل تجمل‌ باشند و مبلمان یا دکوراسیون اتاق خود را تغییر دهند.

وی افزود: مبلمانی که در استانداری موجود است مربوط به چند دوره قبل بوده و اینطور نیست که هر زمان خواستیم بتوانیم تغییرشان دهیم.

استاندار همدان به دو مفهوم نیاز و خواسته اشاره کرد و گفت: مردم باید تفاوت بین این دو واژه را بدانند و نیاز را با خواسته اشتباه نگیرند چرا که نیاز ضروری و خواسته بی‌انتها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بزرگداشت مفاخر و بزرگان اشاره و اظهار کرد: امسال سال سیدجمال الدین‌اسدآبادی نامگذاری شده و سالانه تجلیلی از بزرگان و مفاخر استان، چه آن‌هایی که در قید حیات بوده و چه بزرگانی که در قید حیات نیستند، تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته بزرگداشت میرسیدعلی همدانی با همکاری امام جمعه همدان، دانشگاه‌ها، طلاب و ... برگزار شد.

استاندار همدان گفت: باید سعی کنیم تا بزرگداشت‌ها را با کمترین هزینه برپا کنیم چرا که وضعیت بودجه امسال خوب نبوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار