در تمام دنیا فیلم‌های بسیاری از جنگ‌های جهانی ساخته شده و ابعاد مختلف جنگ‌ها به تصویر کشیده شده‌اند اما ما جنگ و دفاع مقدس را به خوبی به تصویر نکشیده‌ایم و حتی مقدمه آن را هم به خوبی نمایش ندادیم.
کد خبر: ۳۰۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 27 September 2016
استاندار همدان گفت: در تشریح ابعاد دفاع مقدس کار مؤثری انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت سه‌شنبه 6 مهرماه در شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، با اشاره به دفاع هشت ساله کشور در برابر تهاجم دشمن اظهار کرد: استکبار یک شرور و دیوانه را برای حمله به ایران انتخاب کرد و برنامه 8 سال جنگ را طراحی کردند آن هم درست در زمانی‌که در کشور به تازگی انقلاب شده بود و مشکلات متعددی وجود داشت.

وی با بیان اینکه دفاع ما مقدس است اما در رابطه با این واژه چقدر کار کرده‌ایم؟ تصریح کرد: در تمام دنیا فیلم‌های بسیاری از جنگ‌های جهانی ساخته شده و ابعاد مختلف جنگ‌ها به تصویر کشیده شده‌اند اما ما جنگ و دفاع مقدس را به خوبی به تصویر نکشیده‌ایم و حتی مقدمه آن را هم به خوبی نمایش ندادیم.

آیا فیلمی ساخته‌ایم که عظمت خانواده شهدا را بیان کنیم؟

استاندار همدان با طرح این سوال که آیا فیلمی ساخته‌ایم که عظمت خانواده شهدا را بیان کنیم؟ گفت: دفاعی که ایران کرد اگر در هر کجای دنیا بود، بهترین و ارزشمندترین فیلم‌هایی که دنیا باید از آن درس بگیرد را تاکنون ساخته بودند اما ما هنوز حتی کتاب جنگ را به عنوان یک سند تدوین نکرده‌ایم.

وی با  تأکید بر اینکه نسل‌های آینده باید بدانند و درک کنند که پدران و مادران آنها در دفاع مقدس چه کار کردند، عنوان کرد: باید غم و دلتنگی خانواده شهیدان درک شود، گرچه سردار حسام در تقریر و تحریر دفاع مقدس نقش مهمی داشته اما باید ساخت فیلم و نشر ابعاد دیگر دفاع مقدس از راه‌های دیگر نیز با قوت تداوم یابد.  

بنیاد حفظ آثار و همه نهادها دست به دست هم داده و جنگ را تحلیل کنند

نیک‌بخت در ادامه بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و همه نهادها دست به دست هم داده و جنگ را تحلیل کنند و دفاع مقدس را با حفظ آثار و تبیین ارزش‌های آن گرامی و بزرگ بداریم و در این راستا لازم است با همه پیشکسوتان و بزرگان این عرصه گفتگو و تجربیات و خاطرات آنها بارها به زبان‌های مختلف منتشر شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید همدانی به عنوان یکی از الگوهای ارزشمند و اثرگذار دفاع مقدس تبیین کرد: شهید همدانی از الگوهای جنگ در میدان و ساخت نیروهای میدانی است که باید آن را کشف، تبیین و مطرح کرد، از این‌رو انتظار می‌رود در بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید همدانی همه دستگاه‌ها و نهادها وارد شده و مردم هم مثل قبل حضور پرشوری داشته باشند تا به مراسم شایسته‌ای برای این روز داشته باشیم.

باغ موزه دفاع مقدس همدان اثری فاخر و شاخص در کشور

این مقام مسئول با اشاره به همایش اخیر استانداران کشور عنوان کرد: در این همایش موضوع باغ موزه‌های کشور مطرح شد که باغ موزه دفاع مقدس استان همدان به عنوان اثری فاخر و شاخص زبانزد جمع قرار گرفته بود و به قولی گفته می‌شود باغ موزه دفاع مقدس همدان را هیچ استانی ندارد و این جای قدردانی به ویژه از همه استانداران سابق که زحمات آن را متقبل شده‌اند، دارد.

وی در ادامه یادآور شد: با تمام توان در در شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خواهیم بود تا تجلی فعالیت‌ها در زمینه دفاع مقدس دیده شود و تأکید دارم در جلسات این شورا خود مدیران و مسئولان دستگاه‌ها حضور یابند نه نمایندگانشان.

وی در پاسخ به نماینده سپاه درباره افزایش اعتبارات به ویژه در موضوع راهیان نور گفت: اعتبارات هنوز نیامده و با وجود تخصیصات هنوز پرداختی به عیر از حقوق کارمندان صورت نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار