دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان پومسه در حالی از پنج‌شنبه 8 مهرماه به میزبانی شهر لیما پرو آغاز می‌شود که همدان دو نماینده در ترکیب تیم ملی دارد.
کد خبر: ۳۰۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 27 September 2016
دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان پومسه در حالی از پنج‌شنبه 8 مهرماه به میزبانی شهر لیما پرو آغاز می‌شود که همدان دو نماینده در ترکیب تیم ملی دارد.

به گزارش ایسنا،مهدی صمدیان‌تبار و قربان دلشاد دو تکواندوکار ملی‌پوش همدانی اعزامی به این رقابت‌ها هستند که روز گذشته به کشور پرو عزیمت کردند.

مهدی صمدیان‌تبار در رده سنی بالای 31 سال و قربان دلشاد در رده ‌سنی 61 تا 65 سال در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

عزم ملی‌پوشان استان برای تصاحب مدال

پومسه‌ روي لاله‌جینی عضو تيم‌ ملي كشورمان گفت: در بهترين حالت هم نمي‌توان مدال را پيش‌بيني كرد اما ما براي كسب بهترين مدال تلاش كرديم و جنگيديم و اگر خداي ناكرده نتيجه‌ قابل قبولي نگيريم به خودمان مديون نمي‌شويم.

مهدي صمديان‌تبار كه در كارنامه ورزشي خود يك مدال نقره، 4 مدال برنز جهاني و 4مدال طلاي آسيا را دارد، درباره شرايطش پيش از اعزام اظهار کرد: به مدت دو ماه در اردو هستيم و دوره بدنسازي خوبي را پشت سر گذاشتيم و اميدوارم تا روز مسابقات به 100 درصد آمادگي برسم. با توجه به اينكه زمان اردو كوتاه بود اما خدا را شكر پس از اردوي فيليپين وارد اين اردو شديم و اين موضوع در آمادگی ما تاثیر زیادی داشت.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ روحي با توجه به اينكه هشت دوره در رقابت‌هاي مختلف حضور داشتم بسيار آماده هستم.

وي با اشاره به تغيير در سيستم برگزاري مسابقات بيان كرد: شرايط خيلي سخت شده و بخشي از آن را مي‌توان به شانس ارتباط داد چرا كه در بازي اول اگر با رقابت سختي موجه شوي از جدول حذف مي‌شوي و موقعيت خود را براي مدال نقره و برنز نيز از دست خواهي داد. اميدوارم شرايط به قدري خوب باشد كه اگر با اين قضيه مواجه شديم بهترين نتيجه را بگيريم.

صمديان‌تبار تصريح كرد: هر رويدادي كه از دست بدهيم با وجود تمرينات سنگين يك پله عقب‌تر از ديگران هستيم و فاصله باعث مي‌شود، داور آشنايي با شما نداشته باشد كه اين موضوع هر چقدر غيرمنطقي باشد اتفاق مي‌افتد. تاثير منفي را دارد اما همگي با تجربه هستيم و به اميد خدا بهترين عملكرد را به نمايش مي‌گذاريم.

بازيكن تيم‌ملي پومسه در پايان گفت: در رده سني ما به اين علت كه از رده‌هاي سني كمتر وارد مي‌شوند، كارمان سخت‌تر است. كشورهاي فيليپين، كره‌جنوبي و تركيه از رقباي سرسخت ما هستند.

با عملکرد خوب، فاصله دو ساله را جبران می‌کنیم

دیگر پومسه رو همدانی عضو تيم‌ ملي کشورمان نیز گفت: یک دوره مسابقات برگزار نشد و یک دوره هم اعزام نداشتیم که این موضوع به طور قطع تاثیراتی دارد اما تیم ایران با عملکرد خوبی که به نمایش می‌گذارد عدم حضورش را جبران خواهد کرد.

قربان دلشاد که دارای دو مدال برنز جهانی است، درباره شرایطش پیش از اعزام اظهار کرد: در این مدت که در اردو بودیم، تمرینات خود را با کمک مربیان انجام داده‌ایم و به 100 درصد آمادگی رسیده‌ایم، امیدوارم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و مواردی که سال‌های متمادی فراگرفته‌ایم به خوبی به نمایش بگذاریم.

وی درباره تغییر در شرایط برگزاری بیان کرد: این موضوع کار ما را سخت‌تر کرده حتی در ایران که داور یک اجرای فرم تکواندوکار را قضاوت می‌کند سخت است و ممکن است اشتباه کند، در این مسابقات که داور باید همزمان دو رقابت را قضاوت کند سخت‌تر می‌شود اما ما تلاشمان را می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار