معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تخریب 10 هکتار از اراضی کشت سبزی آلوده در همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 25 September 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تخریب 10 هکتار از اراضی کشت سبزی آلوده در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر جلال‌الدین امیری یک‌شنبه 4 مهرماه در همایش بزرگداشت روزجهانی بهداشت محیط و حرفه‌ای در همدان، با بیان اینکه محیط هم عامل حیات و هم عامل تخریب سلامت است، افزود: کنترل مسائل مخل محیط نیاز به تلاش‌های زیادی دارد که کسی جز کارکنان بهداشت محیط و حرفه‌ای مسئولیت آن را بر عهده ندارند.

وی تصریح کرد: اگرچه در گذشته مسائل محیطی جزء مسائل ساده بوده اما امروز با پیشرفت و گسترش جوامع این مسأله و مسئولیت بیشتر شده است.

امیری با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت بهداشت محیط و حرفه‌ای جامعه در سطح مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: این موفقیت را مدیون کارکنان بهداشت محیط و حرفه‌ای هستیم.

وی از اجرای طرح به‌کارگیری مراقبان سلامت خبر داد و گفت: به‌زودی به ازای هر 2500 نفر یک مراقب سلامت خواهیم داشت که وضعیت و مسائل بهداشتی مردم را به ما گزارش می‌دهند.

امیری با بیان اینکه آلاینده‌های شیمیایی و صنعتی مهمترین نگرانی امروز ما است، عنوان کرد: حوزه بهداشت بیشترین ارتباط را با بیرون دارد بنابراین وظیفه آن است که مسائل بهداشتی را پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت محیط تغییرات بسیار محسوسی احساس کرده‌ایم که نمونه آن جمع‌آوری قلیان‌ها از اطراف خیابان است.

امیری از زحمات بی‌شمار مراجع قضایی و نیروی انتظامی در این راستا تشکر کرد و گفت: این عزیزان در زمینه جمع‌آوری قلیان و سبزی‌کاری با آب فاضلاب، کمک‌های زیادی به ما کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: 10 هکتار زمینی که با آب فاضلاب سبزی‌کاری می‌شده شخم زده و تخریب شده است.

امیری از طرح ساماندهی توزیع لبنیات سنتی در سطح شهر خبر داد و گفت: از آنجا که ذائقه مردم با اینگونه لبنیات خوش است، رشد قارچ‌گونه این دسته افراد را  به دنبال داشته که متأسفانه در برخی موارد عرضه لبنیات به صورت غیربهداشتی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از جهادکشاورزی خواست تا به فکر سلامت مردم باشد و همواره تغذیه سالم در اختیار مردم قرار دهند.

وی از به‌کارگیری 40 نفر کارشناس بهداشت محیط خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌کارگیری این تعداد  یک اتفاق بی‌نظیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار