مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری استان همدان با تأکید بر خصوصی شدن اقتصاد کشور، گفت: باید به سمت اقتصاد خصوصی که راهگشاست، حرکت کنیم.
کد خبر: ۳۰۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 25 September 2016
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری استان همدان با تأکید بر خصوصی شدن اقتصاد کشور، گفت: باید به سمت اقتصاد خصوصی که راهگشاست، حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدمهرداد موسوی در جلسه بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار کرد: بزرگترین اقتصاد دولتی جهان به علت دولتی بودن دچار مشکل شد اما اقتصاد خصوصی اقتصادی راهگشاست و باید به سمت آن پیش برویم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ضرورت و الزام است که خام‌فروشی را کنار گذاشته و به سمت تحول پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر وجود نیروهای متخصص رتبه 5 دنیا را دارد، یادآور شد: فروش نفت، معادن و کانی‌ها به صورت خام برای کشور ایران زیبنده نیست چرا که این کار همانند حراج منابع خدادادی است.

موسوی بیان کرد: در دوره بعد از تحریم‌ها فروش نفت به 800 هزار بشکه رسید و درامد کشور به یک ششم رسیده بود که شرایط سختی بر کشور حاکم شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر دولت و مردم سختی زیادی را متحمل شدند، گفت: در شرایط فعلی کشور، اقتصاد اولویت قرار گرفته است چرا که مردم و دولت در 4 سال اخیر واقعا سختی کشیدند.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان و وجود پنجره جمعیتی در کشور،  ادامه داد: جای سوأل است که چرا با وجود این امکانات به توسعه نرسیدیم؟

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری استان همدان با بیان اینکه سرمایه موتور محرکه اقتصاد است، اظهار کرد: کشورهایی که دارای بازار سرمایه فعال و سالم هستند، توسعه پیدا می‌کنند.

وی گفت: برای رسیدن به توسعه باید سرمایه اولیه وجود داشته باشد چرا که بدون سرمایه اولیه هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

موسوی افزود: یکی از کارهایی که دولت به عنوان ضرورت به آن توجه داشته، ایجاد تشکیلات مهم و ریشه‌ای با قدرت اجرایی در زمینه مراقبت و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان‌ها است.

وی عنوان کرد: معقوله سرمایه‌گذاری به قدری مهم بوده که دولت تشکیلات اجرایی جداگانه‌ای برای آن ایجاد کرده است براین اساس نباید اجاره دهیم سرمایه‌گذار در پیچ و خم ادارات و بروکراسی اداری دچار سردرگمی شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری استان همدان با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: اصلی‌ترین دغدغه مسئولان کشور و استان سرمایه‌گذاری است به طوریکه شاخص اصلی ارزیابی عملکرد فرمانداران میزان جذب سرمایه‌گذاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار