سردار سلیمانی:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عمقی که امروز کشور ما در ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، مذهبی و دینی در عالم اسلام برخوردار است، در هیچ دوره ای از تاریخ ایران دارای چنین عمقی نبوده است.
کد خبر: ۳۰۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 24 September 2016
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه دفاع مقدس دانشگاه ها و حوزه های علمیه را به عنوان نهادهای تربیتی و اثرگذار جامعه را تحث تأثیر قرار داد، گفت: در جامعه دو نهادی که بر اخلاق و رفتار جامعه اثر می گذارد و به طور طبیعی در جهت دهی اساسی دین و زندگی نقس مهمی ایفا می کند، دانشگاه و حوزه علمیه است.

به گزارش تابناک همدان، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی، همزمان با هفته دفاع مقدس در یادواره  1100 شهید فرماندهان و امیران شهرستان ملایر در سالن 3 هزار نفری الغدیر این شهر در جمع اقشار مختلف مردم، افزود: این دو نهاد غیر از آثار تربیتی و اخلاقی در توسعه جامعه نیز نیز کمک می کنند.

وی اظهارکرد: دفاع مقدس توانست همه تئوریه ها و نظریه ها و تمامی بحث های اخلاقی توسعه یافته دینی و رفتاری را یک جا به مرحله ثبوت عمل برساند و بر این دو جریان فرهنگی مهم جامعه نیز اثرگذار باشد.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه اکنون دانشگاهیان و علمای حوزه علمیه به دوران 8 سال دفاع مقدس افتحار می کنند، ادامه داد: گاهی هدف از انجام کاری، حق است اما اگر عمل صحیح بر آن ناظر و حاکم نباشد اصل حق بودن و هدف ما را مخدوش می کند.

سردار سرلشگر سلیمانی به فلسفه نامگذاری 8 سال جنگ تحمیلی توسط امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: این قداست فقط بدان علت نبود که دشمن باطل و حق با ما بود بلکه آنچه جبهه مقدس ما را در وجدان های بیدار بشری جا انداخت، اعمال و رفتار رزمندگان مخلص در جبهه ها بود که حق و حقیقت و قداست را در خود نمایان می ساخت.

وی با اشاره به اینکه در اعمال و منش و رفتار رزمندگان و شهدای ما حق بودن و قدسیت به معنای واقعی کلمه نمود، ظهور و بروز پیدا کرده بود، افزود: امام خمینی(ره) در زمان های مختلف با القاب خاصی از  رزمندگان نام بردند.

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: ایشان رزمندگان را اولیای خاص خدا و رهبران ملت قلمداد کردند و گفتند:" رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای ست که خود را به زیر تانک انداخت." همچنین آن حضرت در پیامی به حجاح، رزمندگان را ایستادگان در مقابل دشمنان خدا معرفی کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان و شهدای ما در جای خود به عنوان الگو و شخصیت کاریزماتیک، اثرگذار بودند، عنوان کرد: حج، بکی از معمولی ترین نمایش های مذهبی و دینی است و خاصانه ترین حالت آدم در حال احرام بودن افراد است که همگی متوجه و مراقبند مبادا کاری و عملی انجام بدهند که سبب ابطال مُحرم بودنشان شود.

سردار سرلشگر سلیمانی ادامه داد: این درحالیست که در همه شب های عملیات و روزهای دوران دفاع مقدس در جبهه همین حالت توجه و توسل رزمندگان و شهدا به خود خداوند وجود داشت و همین امر سبب ایجاد یک اثر تربیتی و اخلاقی عمیق شد.

وی با بیان اینکه بدون تردید دوران دفاع مقدس، قله و اوج آموزش مسائل اخلاقی بود، به رفاقت ها دوستی ها و صمیمیت ها و پیوندهای عاطفی و زیبای بین رزمندگان در خط های مقدم و عملیات های مختلف اشاره و اظهار کرد: علاقه و اشتیاق آن عزیزان برای شهادت و لقاء الله صحنه های بی نظیری را خلق کرد که هرگز از یادها نمی رود.

فرمانده سپاه قدس با تأکید براینکه در جبهه، جلوه های بی بدیل و زیبایی از اخلاص، معجزات الهی، عبودیت، اخلاقیات و معنویات قابل مشاهده بود، ادامه داد: رزمندگان به خداوند عمیقاً اعتماد داشتند و هرگز به اعمال خود مغرور نبودند.

سردار سرلشگر سلیمانی با بیان اینکه جنگ چنین تربیت عظیمی را در نسل نوجوان و جوان ما ایجاد کرد، افزود: فضای دوران دفاع مقدس سرشار از فضای عمل و اخلاص  بود و اخلاقیات، ایثار و فداکاری در اوج خود قرارداشت و رزمندگان با اخلاص عمیقشان به خداوند متصل می شدند.

وی گفت: هرمادری، مادر شهید نمی تواند باشد بلکه مادران شهدا، هم برای مادر شهید بودن انتخاب شده اند و نامشان هم پای نام فرزندان شهیدشان در لوح محفوظ الهی ثبت و ضبط شده است.

این سردار رشید اسلام با تأکید بر اینکه همه مادران ایران که عاطفه و احساس مادری دارند باید خود را مادر شهید بدانند، ادامه داد: حس تعلق به شهید فقط مختص خانواده شهدا نیست بنابراین باید در تمام خانه های ما و در کلیه ادارات و نهادها و سازمان های دولتی عکس شهدا نصب شود چراکه آنان نور هدایتند و کمتر از امامزادگان نیستند.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود: شهدا جان خود را برای آزادگی و امنیت یک ملت فدا کردند بنابراین با نصب تصاویر و وصایای ایشان در منازل و ادارات حداقل احترامی است که برای آنها قائل می شویم.

یکی از شاخصه های دفاع مقدس مدیریت جنگ بود

سردار سرلشگر سلیمانی با بیان اینکه یکی از شاخصه های دفاع مقدس مدیریت جنگ بود، به ویژگی های بارز فرماندهان شهید آن دوران اشاره و اظهار کرد: سلوک و سیره عملی فرماندهان، توسط رزمندگان تقلید می شد و هیچ فاصله ای بین رزمندگان و فرماندهان وجود نداشت.

وی به نحوه شهادت سرداران و فرماندهان بزرگی چون باکری، همت، حسن باقری، زین الدین، کاظمی و علی رضائیان اشاره کرد و افزود: شیوه مدیریت دفاع مقدس هیج شُبهه ای در جنگ وارد می کرد و امروز جامعه ما سخت محتاج چنین ویژگی ای است.

نظام، می تواند یک جامعه را منزه کرده و بر آن اثرگذار باشد

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه در جبهه، میکروب هوای نفس جایگاهی نداشت و کاملاً آن فضا ایزوله شده بود، خاطرنشان کرد: آنچه می تواند جامعه را منزه کرده و بر آن اثرگذار باشد، نظام است و درهمین راستا نیز امام خمینی(ره) بر مقوله نظام تأکید فراوان داشتند.

وی با اشاره به نقاق و انشقاق ایجاد شده در جامعه امروز اسلامی، گفت: در منطقه خاورمیانه که منطقه ثروت، تمدن و تاریخ جهان محسوب می شود در مجموع 27 کشور وجود دارد که از این تعداد 16 کشور یا توسط دیکتاتورها و یا توسط خانواده های موروثی اداره می شوند.

سردار سرلشگر سلیمانی با اشاره به اینکه 7 کشور نیز چون سوریه، عراق ، یمن و افغانستان درگیر بحران جنگ و مصیبت های داخلی هستند، اضافه کرد: کشور فلسطین نیز توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و تنها 3 کشور باقی می ماند که یکی از این 3 کشور برجسته ای که در امنیت بسرمی برد، ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه غرب می خواهد دنیا را وادار به تبعیت از فرهنگ منحط خودش کند، ادامه داد: یکی از افتخارات اوباما، به رسمیت رساندن قانون همجنس بازی در ارتش است.

وی بیان کرد: با این حال برخی در داخل معتقدند که ما منزوی شده ایم و برای رهایی از این انزوا باید از کشورهایی مثل آمریکا تبعیت کنیم.

سردار سرلشگر سلیمانی با تأکید بر اینکه هرگز از درون حکومت هایی نظیر آمریکا هیچ ارزشی متبلور نمی شود، ادامه داد: ارتش آمریکا به هر کشوری که پا گذاشته هیچ مدح، خاطره خوش و ارزشی از آنها به جای نمانده است و هیچ کس آنها را قبول ندارد.
 

رهبری، یکی از ویژگی های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران 
 
سردار سرلشگر سلیمانی با اشاره به اینکه رهبری، یکی از ویژگی های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است، یادآورشد: هیچ جای دنیا رهبری دلسوز، با تقوا، متوجه، مدیر و مدبر و آگاه و مطلع چون مقام معظم رهبری در ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه در طول 15 سال گذشته حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر در کشورهای اطراف ما بر اثر جنگ هایی که آمریکا متولی آن بوده کشته شده اند، گفت: امروز کشور ایران به برکت وجود رهبری فرزانه خود دارای اقتدار عمیق سیاسی، نظامی، فرهنگی، مذهبی و دینی است.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه امروز همه دل ها متوجه جمهوری اسلامی ایران است، اظهارکرد: وحدت در جامعه امروز به این معنا نیست که ما حول یک فرد خاص در انتخابات اتفاق نظرداشته باشیم، بلکه همه ملت ایران باید پیرامون موضوعات و مسائل اصلی و کلید نظام، انقلاب و کشور وحدت داشته باشند.

سردار سرلشگر سلیمانی با بیان اینکه اگر کسی دشمن را دوست نما کند، خیانت عظیمی به ملت ایران و آرمان های آن مرتکب شده است، افزود: داشتن وحدت در مقابل دشمنان مهمترین مساله حال حاضر کشور است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی و آمادگی، لازم و ملزوم هم هستند و همواره باید همگام و همراه هم باشند، خاطرنشان کرد: نباید مردم را درگیر موضوعات کوچک و فرعی کرد بلکه باید آنها را به سمت مسائل مهم و اصلی جامعه سوق داد.

کنگره ها و یاواره ها نماد انسجام معنویات هستند

فرمانده سپاه قدس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از برگزارگنندگان یادواره  1100 شهید فرماندهان و امیران شهرستان ملایر، تصریح کرد: کنگره ها و یاواره ها نماد انسجام معنویات هستند که در هرکجا برگزار می شومند تا مدت های طولانی آثار مثبت آن در نسل جوان جامعه باقی می ماند.

 سردار سرلشگر سلیمانی با اشاره به اینکه 1100 شهید شهرستان ملایر و 2 شهید مدافع حرم این شهرستان، سند افتخاری برای این دیار سرافراز می باشد، گفت: کتب مختلف و ارزشمندی در رابطه با دوران دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان آن دوران به رشته تحریر در آمده و چاپ شده و مقام معظم رهبری نیز در برخی از این کتب تقریر و نگارش نظری داشتند که گواه روشن توجه و اهمیت دادن ایشان به مکتوب شدن خاطرات دوران دفاع مقدس است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
دشمن راکسانی دوست نمامیکنندکه گرین کارت آنهادرجیبشان است وبه آن افتخارمیکنند.دشمن راکسانی دوست نمامیکنندکه دراول صفوف راهپیمایی های ضداستکبارهستنددقیقادرهمان زمان فرزندنشان درآن کشورهامثلادرحال تحصلیند وگرنه ملتی که هشت سال تمام رودرروی دشمن باکمترین امکانات ایستادکه نمیتواندیعنی نمیخواهددشمن رادوست نماکند..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار