امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه ایران اسلامی لنگر ثبات منطقه است، گفت: به هر کشور متجاوزی جواب دندان‌شکنی خواهیم داد.
کد خبر: ۳۰۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 24 September 2016
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه ایران اسلامی لنگر ثبات منطقه است، گفت: به هر کشور متجاوزی جواب دندان‌شکنی خواهیم داد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: به حمدالله مردم امسال بهتر از سال‌های قبل در خلق مجالس پرشکوه تعظیم شعائر اسلامی حضور داشتند.

وی با اشاره به نقش کلیدی غدیر در سرنوشت امت اسلامی، گفت: عید غدیر روز انتصاب امیرالمؤمنین (ع) و روز بیعت حاجیان به نیابت از امت‌های خود با ایشان به‌عنوان وصی پیامبر آخرالزمان(عج) است.

امام‌جمعه نهاوند با تأکید بر لزوم راه‌اندازی کارگاه‌های غدیر شناسی در مدارس با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی و همچنین ادارات گفت: غدیر یکی از مبدأهای تحول در جامعه بشری و مسلمین است.

وی در بخش رهنمودها با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص دفاع مقدس، گفت: ایشان فرمودند ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم.

صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

وی صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن است که باید مسئولین و مردم بیش‌ازپیش به اجرای آن اهتمام بورزند.

دشمن قصد دارد با تحت‌فشار قرار دادن مردم آن‌ها را از راه اصلی باز دارد
  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی اقتصاد مقاومتی را در خنثی‌سازی برخی تحریم‌ها مفید دانست و گفت: دشمن قصد دارد با تحت‌فشار قرار دادن مردم آن‌ها را از راه اصلی باز دارد فلذا باید خود برای جلوگیری از این مهم تلاش کنیم.

وی گفت: امروز پیام شهدا این است که نباید گذاشت دشمن در رسیدن به اهدافش که نابودی فرهنگ اسلامی و جدایی جوانان از ارزش‌ها است موفق شود.

امام‌جمعه نهاوند افزود: دشمن دیروز در جبهه‌ها با استفاده از نیروی جنگی به دنبال آن بود که انقلاب اسلامی را از بین ببرد اما با مقاومت مردم ایران و نثار خون شهدا، دشمنان در  رسیدن به اهدافشان ناکام ماندند.

وی افزود: امروز دشمن همان اهداف را از طریق تهاجم فرهنگی و فشار اقتصادی دنبال می‌کند که باید در برابر این دو دسیسه نیز بیدار بود و همان ضربه گذشته را به آن‌ها وارد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی گفت: برای مقابله با این دو ترفند دشمن یعنی بحث تهاجم فرهنگی و فشار اقتصادی، رهبر معظم انقلاب خطوطی را ترسیم کرده‌اند که باید از سوی همه آحاد مردم موردتوجه قرار گیرد.

لزوم ادامه راه دفاع مقدس و اطاعت محض از ولایت در دوران فعلی

وی با اشاره به لزوم ادامه راه دفاع مقدس و اطاعت محض از ولایت در دوران فعلی گفت: ملت ایران همواره به جهانیان ثابت کرده که اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستند و ایران لنگر ثبات در منطقه است.

خطیب نماز جمعه نهاوند اظهار کرد:دشمنان ایران اسلامی بدانند اگر روزی قصد تجاوز به کیان ایران اسلامی را داشته باشند جوابی دندان‌شکن‌تر از پیش به آن‌ها خواهیم داد و آن‌ها را رسوای عالم خواهیم کرد، همچنان که حزب‌الله لبنان هیمنه استکبار جهانی و اسرائیل پست و کثیف را شکست.

وی افزود: باید بدانیم که مسئله ولایت ما را از چنگ سلطه استکبار نجات داد و کسانی که صاحب‌قلم، هنر و برخوردار از عرصه فرهنگی هستند باید این موضوعات را تبیین کنند.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در سخنان خود به جایگاه دانش آموزان در آینده سازی کشور اشاره کردند، گفت: امروز دانش آموزان ما باید به نحوی فعالیت کنند که جایگاه علمی ایران اسلامی در جهان علاوه بر حفظ ارتقاء نیز پیدا کند چراکه توسعه تمامی زیرساخت‌های دفاعی، اقتصادی و اجتماعی در گرو تولید علم و اندیشه پویا با جوانانی مومن و انقلابی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار