جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری 150 عنوان برنامه تحت عنوان "ما آماده ایم" در هفته دفاع مقدس توسط سپاه استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 21 September 2016
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری 150 عنوان برنامه تحت عنوان "ما آماده ایم" در هفته دفاع مقدس توسط سپاه استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردارمظاهر مجیدی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که استکبار به این نتیجه رسید که انقلاب روبه رشد است برنامه ای پیچیده برای به زانو درآوردن آن طراحی  کرد.

وی بابیان اینکه زمانی که روند هشت سال دفاع مقدس واشراف اطلاعات ما بر دشمن را رصد می کنیم متوجه می شویم هدف دشمن از جنگ تحمیلی گرفتن مرزها و زمین های ایران نبود،گفت: دشمن به دنبال این بود که بافشار به مرزهای کشور سازوکاری را برای از بین بردن اصلیت ایران تعریف کند.

وی باتاکید براینکه هدف دشمن از جنگ تحمیلی فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بود، ادامه داد: مردم با پایداری خود در هشت سال دفاع مقدس حماسه ای بی نظیر وبزرگ آفریدند.

مجیدی بابیان اینکه استان همدان در حماسه های ایجاد شده در کشور نقش های بسزایی داشته است، تصریح کرد: بیش از 50 عملیات آفندی و پدافندی در طول دفاع مقدس توسط لشکر32 انصارالحسین(ع) استان همدان در دوران دفاع مقدس انجام شد.

وی بابیان اینکه سپاه استان همدان دارای یک گروه مهندسی 43 به نام امام علی(ع) بود که درکارهای آماده سازی مناطق عملیاتی نقش موثری داشتند، افزود: سپاه ونیروهای استان همدان در همان روزهای اول آغاز جنگ تحمیلی در سرپل ذهاب مستقر ودرمقابل دشمن ایستادگی کردند.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان بابیان اینکه دشمن در سرپل ذهاب کمترین پیش روی را در منطقه داشت و نیروهای همدان نیز در این موفقیت نقش مهمی داشتند،اظهارکرد: استان همدان در همان روزهای اول دفاع مقدس نخستین شهید خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

مجیدی بابیان اینکه رشادت های مردم استان از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی بی نظیر و مهم بود، ادامه داد:نقش نیروهای همدانی در عملیات مرصاد بی نظیر بود چراکه تنها یگانی بود که درساعات اولیه درمقابل دشمن ایستادگی و از پیش روی آنان جلوگیری کرد.

وی درادامه به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کردو گفت: نخستین روز هفته دفاع مقدس با شعار اقتداروصلابت، با رژه نیروهای مسلح آغازخواهدشد که نیروهای تکاور پاسدار سپاه انصارالحسین(ع)نیز در این رژه حضورخواهندداشت.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان بااشاره به اینکه روز دوم،شهیدان،ایثارگران وسربازان وخطرآفرینان نامگذاری شده است،ادامه داد: عطرافشانی مزارشهدا وبزرگداشت هزارو 100 شهیدملایربا حضور سردارقاسم سلیمانی از مهمترین برنامه های این روز خواهدبود.

وی بابیان اینکه روز سوم این هفته معنویت،وحدت ملی،خانواده و سلامت نامگذاری شده است،گفت:مهمترین برنامه این روز سخنرانی رزمندگان ویادگاران دفاع مقدس در خطبه های پیش از نماز باهدف تشریح ابعاد دفاع مقدس خواهد بود.

وی عنوان روز چهارم این هفته را دانش پژوهان،نخبگان و هنرمندان معرفی کردوافزود: برگزاری جشن برای قدردانی و تجلیل از زحمات سربازان از جمله برنامه های این روز خواهد بود.

وی از برگزاری هفتمین همایش سراسری مداحان کشور در روز چهارم هفته دفاع مقدس خبرداد و اظهارکرد:400 نفر از مداحان دراین مراسم که در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود حضورخواهندداشت.

مجیدی بابیان اینکه روز پنجم هفته اقتصادمقاومتی،پشتیبانی مردمی،اصناف و آمادگی دفاعی نامگذاری شده است،عنوان کرد: راه اندازی 20 واحد تولیدی بااعتباری افزون بر600 میلیون وبهره برداری از 10 سوله ورزشی درشهرستان های مختلف به ارزش یک میلیاردو800 میلیون تومان از مهمترین برنامه های این روز خواهد بود.

وی ششمین روز هفته دفاع مقدس را پیشکسوتان،رزمندگان وعزتمداران عنوان کردوگفت:70 تیم از کارکنان سپاه تحت عنوان طرح مهرولایت از 200 خانواده شهیددیدار خواهندکرد.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان بااعلام اینکه روز هفتم بصیرت افزایی،بیداری اسلامی،دشمن شناسی و استکبارستیزی نامگذاری شده است،افزود:برگزاری همایش مودت بازنشستگان سپاه از برنامه هایی خواهد بود که در روز هفتم برگزار خواهدشد.

مجیدی ازبرگزاری جشنواره مالک اشتر در ادامه برنامه های هفته دفاع مقدس خبردادو گفت:این روز فرماندهان ومسئولان نامگذاری شده است که دراین روز 110 نفر از نیروهای سپاه استان درراستای عملکردآنان در سال گذشته تجلیل و قدرانی خواهندشد.

وی همچنین ازبرگزاری مراسم تجلیل از خادمان راهیان نور با همکاری آموزش وپروش خبر داد و ادامه داد:دراین برنامه نیز110نفر از خادمان راهیان نور تجلیل خواهندشد.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان به سخنی ازامام خمینی(ره)اشاره کردو گفت:امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس عنوان کردند ما در دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که می توانیم روی پای خود بایستیم ایشان آن سال ها را ما می توانیم نامگذاری کردند.

مجیدی بابیان اینکه دشمن این روزها به دائم به دنبال سنگ اندازی در برنامه های نظام است،گفت: ما هم امسال را سال "ما آماده هستیم" نامگذاری کرده ایم.

وی بابیان اینکه سپاه انصارالحسین(ع)150 عنوان برنامه باشعارماآماده هستیم در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهدکرد،گفت:ترویج فرهنگ جهبه مقاومت نتیجه دفاع مقدس است چراکه جوانانی که در دفاع مقدس حضور نداشته اند برای حضور در جبهه مقاومت اشتیاق دارندو ثبت نام می کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان بااشاره به اینکه مردم همدان کمک های خوبی به جبهه مقاومت داشته اند،عنوان کرد:مردم استان همدان سه میلیاردتومان کمک نقدی و غیرنقدی به جبهه مقاومت کرده اند.

مجیدی بااشاره به اینکه فرهنگ جهادبه گونه ای در کشورهای دیگرشکل گرفته است که نیازی به نیروهای انسانی ما نیست،گفت:ترویج فرهنگ جهاد درایران وسایرکشورهای مسلمان به خوبی نهادینه شده است.

وی از برگزاری مراسم سالگرد سردار همدانی در ادامه برنامه های هفته دفاع مقدس خبردادو اظهار کرد: شل شعر حبیب سپاه 12 مهرماه درهمدان برگزار خواهدشد.

وی بابیان اینکه فراخوان این شب شعر به صورت کشوری است، عنوان کرد:تاکنون 500 مقاله به دبیر خانه این طرح ارسال شده است.

وی بااشاره به اینکه مراسم سالگرد سردارهمدانی 15 مهرماه درحسینه امام(ره)برگزارخواهدشد، گفت:سخنران این مراسم سردار رحیم صفوی خواهدبود.

مجیدی بابیان اینکه تشکیل هیئت رزمنده ها یکی از کارهای سردارهمدانی است که درماه محرم برنامه های خواهد داشت،افزود:شهید همدانی مکانی را برای میزبانی از زوار حسینی در نظر داشت که برای ساخت و تکمیل این پروژه که از یادگارهای ایشان است مراسم گلریزانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برگزار می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار