مدیر اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از پلمب ۶ واحد قصابی و مرغ‌فروشی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 20 September 2016
مدیر اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از پلمب ۶ واحد قصابی و مرغ‌فروشی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عادل بصیری‌محمدپور، اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان موارد عرضه غیربهداشتی مشاهده شد.

وی گفت: طبق تذکرات قبلی که به متصدیان مذکور داده شده بود، این تعداد موارد شامل سه واحد متخلف قصابی و سه واحد متخلف مرغ‌فروشی است که اقدام به عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی می‌کردند.

بصیری‌محمدپور تعداد واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان اسدآباد را ٢٠٠ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ٢١ واحد قصابی‌ها هستند که به صورت مرتب کلیه واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اداره دامپزشکی شهرستان حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: هرگونه سهل‌انگاری و اهمال در بهداشت عمومی سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت و چشم‌پوشی در این زمینه قابل قبول نیست.

بصیری‌محمدپور در ادامه با اشاره به نظارت و بازرسی بهداشتی مرتب بر فرآورده‌های خام دامی توسط دامپزشکی برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام بیان کرد: با توجه به امکان تخلف برخی مراکز عرضه مواد پروتئینی در فروش گوشت، شهروندان از خرید گوشت چرخ شده خودداری کنند.

وی اضافه کرد: توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی و تهیه فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز عرضه که تحت نظارت دامپزشکی است، مطمئن‌ترین راه تضمین سلامت شهروندان است.

بصیری‌محمدپور خاطرنشان کرد: لازم است شهروندان در موقع خرید گوشت به شکل ظاهری و رنگ و بوی آن توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در اسرع وقت مراتب را از طریق شماره تماس‌های ٣٣١٣٢٠۶۶_٣٣١٣۴٩٢۶ اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه خرید گوشت از پیش چرخ شده غیربهداشتی است و می‌تواند سلامت مردم را به خطر اندازد، ادامه داد: شهروندان علاوه بر تهیه گوشت از مراکز معتبر باید به مهر و برچسب لاشه‌ها که توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد، توجه کنند.

بصیری‌محمدپور در رابطه با مرغ و آلایشات مرغی نیز گفت: شهروندان از مرغ و آلایشات مرغی بسته‌بندی شده که دارای لیبل و تاریخ مصرف که شرایط نگهداری آنها در دمای مناسب صفر تا ۴ درجه سانتیگراد بوده، استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بازرسان بهداشت گوشت دامپزشکی و ناظران شرعی با استقرار در نقاط مختلف سطح شهر اسدآباد و آجین در عید قربان دام‌های ذبح شده همشهریان را از نظر آلودگی به عوامل بیماری از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بازرسی کردند.

وی تصریح کرد: در همین راستا عید قربان امسال ۴ گروه ثابت و سیار در شهرستان، متشکل از سه دکتر دامپزشک، سه بازرس بهداشت گوشت و یک روحانی به همشهریان ارائه خدمات کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار