معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پلمب 370 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تا کنون خبر داد
کد خبر: ۲۹۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 18 September 2016
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پلمب 370 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: با پلمب این تعداد چاه، 22 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

به گزارش ایسنا، منصور ستوده، با بیان اینکه این تعداد چاه غیرمجاز در همه شهرستان‌های استان شناسایی و پلمب شده است، اظهار کرد: بیشترین پلمب چاه‌های غیرمجاز در شهرستان کبودراهنگ با 105 حلقه چاه بوده و کمترین تعداد در شهرستان نهاوند با 3 حلقه چاه غیرمجاز بوده است.

وی با بیان اینکه از سال 93 تا کنون 1750 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پلمب شده است، به گشت‌زنی 30 گروه گشت و بازرسی در استان به صورت شبانه‌روزی در دشت‌ها اشاره و تصریح کرد: علاوه بر گروه‌های گشت و بازرسی، مردم می‌توانند با سامانه 3121 تماس گرفته و حفاری‌های غیرمجاز را گزارش دهند.

وی افزود: به طور متوسط سالیانه یک متر از سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان افت می‌کند به‌طوریکه 220 میلیون مترمکعب کمبود مخزن داریم.

وی با اشاره به کسری 220 میلیون مترمکعبی مخازن آب استان، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط چاه‌های غیرمجاز باید پلمب شده و چاه‌هایی که قبل از سال 85 حفر شده‌اند نیز ساماندهی شوند.

ستوده جلوگیری از اضافه برداشت‌ها را از دیگر راه‌های جبران کسری مخزن دانست و اظهار کرد: طرحی برای جلوگیری از اضافه برداشت‌ها داریم که در صورتی‌که نتوانیم با پلمب چاه‌های غیرمجاز کاری کنیم با محدود کردن پروانه برداشت کسری مخزن را جبران کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سالیانه 30 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از دشت‌های استان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: برای جلوگیری از اضافه برداشت کنتورهای هوشمند تا یک‌ماه گذشته 3 هزار کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعتی نصب شده است.

وی یادآور شد: کنتورهای نصب شده بر روی چاه های کشاورزی دارای کارت هوشمند هستند اما چاه‌های شب و صنعتی کارت هوشمند ندارند و از طریق قرائت‌گر خوانده می‌شوند.

ستوده افزود: سیاست‌های دولت تغییر کرده و قرار است دو سری کنتور برقی و حجمی آب بر روی چاه‌ها نصب شوند که سهیمه استان همدان در سال 95 نصب 2400کنتور برقی و 500 کنتور حجمی است که به‌زودی خریداری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار