باید رویکرد جامعه سمت توسعه دانشگاه‌های صنعتی و مهارت آموزی باشد چرا که حل معضل بیکاری در گرو پیشروی و اعتماد به سوی دانشگاه‌های صنعتی است.
کد خبر: ۲۹۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 18 September 2016
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید رویکرد جامعه سمت توسعه دانشگاه‌های صنعتی و مهارت آموزی باشد چرا که حل معضل بیکاری در گرو پیشروی و اعتماد به سوی دانشگاه‌های صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، امیر خجسته  با حضور در دانشگاه صنعتی همدان، از روند ساخت و تکمیل دانشکده فناوری‌های نوین، آزمایشگاه‌های جدید و کانون نوآوری این دانشگاه بازدید کرد و با تأکید بر توانمندی‌های پژوهشی و نیروی انسانی مجرب افزود: دانشگاه صنعتی همدان در کنار فعالیت‌های برجسته آموزشی، یکی از مراکز پژوهشی مهم استان نیز محسوب می‌شود که صنایع استان باید به این دانشگاه و توانمندی‌های آن رویکرد مثبتی داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه صنعتی همدان به خوبی می‌تواند در دو حوزه مطالعاتی مهم آلاینده‌ها و همچنین آب به استان همدان و کشور کمک کند.

خجسته تصریح کرد: باید رویکرد جامعه سمت توسعه دانشگاه‌های صنعتی و مهارت‌آموزی باشد چرا که حل معضل بیکاری در گرو پیشروی و اعتماد به سوی دانشگاه‌های صنعتی است.

وی عنوان کرد: باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از پیش شود تا راه توسعه کشور و استان همدان هموار شود چرا که دولت در حال کوچک‌سازی است و جوانان نباید دنبال استخدام در مشاغل دولتی باشند بلکه باید به دنبال کار در امور صنعتی و کارآفرینی باشند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه ضمن تأکید بر لزوم بهره‌مندی دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های استان گفت: با وجود ظرفیت‌های خوب علمی و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی همدان آینده روشنی پیش‌روی این دانشگاه است.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات و علاج کشور دانست و افزود: باید با بهره‌گیری از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی تولید را در داخل کشور تقویت سازیم و دانشگاه‌های صنعتی نقش مهمی در این راستا دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان یک دانشگاه نوپا و جوان است، بیان کرد: وضعیت رفاهی دانشجویان از مهمترین مباحثی است که وزرات علوم و مسئولان دانشگاه باید زمینه‌های حل این دغدغه‌ها را فراهم سازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار