مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از افزایش 67 درصدی کشف کالای قاچاق در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 17 September 2016
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از افزایش 67 درصدی کشف کالای قاچاق در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا حسن‌پور، محورهای مبارزه با کالای قاچاق را در دو موضوع عنوان کرد و گفت: کشف کالا و رسیدگی به کالاهای قاچاق جزء وظایف تعزیرات حکومتی است.

وی با تأکید بر رسیدگی فوری و قاطع تخلف‌ها بیان کرد: قاطعیت در اجرای آرا بدون هیچ اغماضی اجرا می‌شود به طوریکه زمان رسیدگی‌ها از هر 45 روز به 35 روز یک‌بار تغییر یافته است.

وی عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش وصولی از آرای صادره به دست آمده و در بخش‌هایی که مالی کشف نشده مجرمان به زندان فرستاده شده‌اند به طوریکه تعداد محکومان از ابتدای سال تا کنون  38 نفر بوده است.

حسن‌پور درباره تعیین تکلیف کالاهای قاچاق اعلام کرد: کالاهای غیرقابل مصرف شامل مواد خوراکی، لوازم بهداشتی و یا موادمخدر امحاء شده و در غیر این صورت به نفع دولت برای فروش ضبط و به سازمان اموال تملیکی منتقل می‌شوند.

وی استان همدان را جزء استان‌های سوم یا چهارم کشور در زمینه امحای کالاهای قاچاق خواند و در زمینه گشت‌های بازرسی ‌سیار خاطرنشان کرد: علاوه بر مأموران کاشف تعزیرات حکومتی، طرح‌هایی در حوزه سلامت به ویژه در کشف لوازم آرایشی بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

حسن‌پور تعداد پرونده‌های مراجع کاشف را از ابتدای سال تا کنون 433 پرونده اعلام کرد و افزود: از این تعداد، حکم 398 پرونده صادر شده که حدود 58 میلیارد ریال میزان جرائم این محکومان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید بر نقش مردم در کشف کالاهای قاچاق اعلام کرد:مردم می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 30009651 در این زمینه همکاری لازم را با سازمان داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار