نمایشگاه تصویرسازی زن و طبیعت در همدان برپا می شود.
کد خبر: ۲۹۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 17 September 2016
نمایشگاه تصویرسازی زن و طبیعت در همدان برپا می شود.

به گزارش ایسنا، مسئول اجرایی نمایشگاه تصویرسازی زن و طبیعت در همدان، با بیان اینکه از ۱۰۰ نفر در خواست کردیم درباره زن و طبیعت تعریفی از خود ارائه دهند، اظهار کرد: متاسفانه به علت کمبود اطلاعات افراد قادر به پاسخگویی در مورد چنین پدیده ای نشدند.

خسرو انصاری گفت: با وجود اینکه جامعه در آغوش طبیعت زندگی می کنیم اما مطالعه ای در زمینه این موضوعات نداریم به همین علت تصمیم به برگزاری نمایشگاه تصویرسازی با هدف زن و طبیعت گرفتیم.

وی که اصالتا همدانی است, با بیان اینکه این نمایشگاه در تهران نیز برگزار شده و با استقبال خوبی روبرو شدیم ادامه داد: بسیار علاقه مند بودم این نمایشگاه در شهر همدان هم دایر شود.

وی مدت زمان آماده کردن نمایشگاه را یک ماه دانست که قرار است در شهر های دیگر کشور نیز برپا شود و اظهار کرد: ۵۰ اثر از هنرجویان مبتدی و حرفه ای بنده در نمایشگاه تصویرسازی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

انصاری با ابراز نارضایتی از عدم حضور هنرمندان همدان در این نمایشگاه تصریح کرد: آثار برگزیده از ۱۶ تا ۱۷ شهر کشور اعم از تهران، قزوین، شمال، دامغان، کرج و ... است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در همدان مسئولان هیچ حمایتی از برپایی نمایشگاه تصویرسازی نکردند، بیان کرد: با اجرای این نمایشگاه به طور قطع هنرمندان و عامه مردم آگاهی بسیاری در مورد هنر و به ویژه تصویرسازی پیدا خواهند کرد.

مسئول اجرایی نمایشگاه تصویرسازی استان همدان تصویرسازی را روایت داستانی که توانایی ایجاد سوال و انگیزه یافتن پاسخ آن را در ذهن مخاطب دارد, تعریف کرد و گفت: هنرمندان این نمایشگاه هم داستان و اتفاقی را به قاب کشیده اند.

انصاری تاکید کرد: در کنار پروژه دیگری به نام درخت مقدس و درخت زندگی، زن و طبیعت را در کارنامه کاری خود دارم چرا که درخت نماد زنانگی است و زن موضوع اصلی کارهایم بوده است.

وی دلیل دیگر انتخاب موضوع نمایشگاه را نبود هنرجوی مرد در میان هنرجویانش عنوان کرد و افزود: مردان متاسفانه به دنبال انجام کارهای هنری به ویژه تصویرسازی نیستند وآثار نمایشگاه همگی خلق شده به دست زنان است.

وی با بیان اینکه در پایان نمایشگاه از سوی اداره ارشاد به دارندگان آثار گواهی شرکت در نمایشگاه اعطا خواهد شد.
یادآور شد: ۱۵ مرداد ماه در کشور ایتالیا ورک شاپ گروهی برگزار خواهد شد به طوریکه از تمام اساتید عرصه هنر دعوت به عمل می آید و از تهران مرا نیز دعوت کرده اند اما در همدان مسئولان از چنین برنامه هایی حمایت نمی کنند.

انصاری افتتاح نمایشگاه تصویرسازی را شنبه ۲۷ شهریور ساعت ١۶ در مجتمع شهید آوینی شهر همدان عنوان و درخواست کرد: هنرمندان و شهروندان همدانی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند چرا که با روی گشاده پذیرای آنان و حتی انتقادها و پیشنهادهایشان خواهیم بود.

گفتنی است خسرو انصاری دارای مدرک گرافیک و تصویر سازی, مدرس هنر و معماری در تهران و همچنین دبیر کلاس های تصویر سازی در ایتالیا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار