موضوع میزبانی همدان برای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان را به رئیس سازمان سینمایی کشور و بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرده‌ایم و منتظر جواب هستیم.
کد خبر: ۲۹۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 15 September 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: موضوع میزبانی همدان برای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان را به رئیس سازمان سینمایی کشور و بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرده‌ایم و منتظر جواب هستیم.

به گزارش فارس، محمدابراهیم الهی‌تبار با اشاره به اثرگذاری هنر سینما در جامعه اظهار کرد: معتقدم به منظور توسعه فرهنگی و اقتصادی استان باید از ظرفیت سینما بهره گرفت.

وی با بیان اینکه هنر سینما توانسته با اتکا به هنرمندان بزرگ و فرهیخته، فرهنگ و هویت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشد، ادامه داد: هنرمندان ما به ویژه در حوزه سینما توانسته‌اند هنر خود را در دنیا در معرض نمایش بگذارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به درخشش هنرمندان، سینماگران و کارگردانان ایرانی در جشنواره‌های جهانی اظهار کرد: این مهم را باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات استان در حوزه سینما باید برنامه کاربردی داشته باشیم، ادامه داد: انجمن سینمای جوانان استان باید فعالیت‌های خود را در زمینه تولیدات سینمایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه، جشنواره و... توسعه دهد.

الهی‌تبار با اشاره به نقش سینما و هنرمندان در راستای رفع مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان، گفت: همدان مانند سال گذشته آمادگی میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دارد.

وی بیان کرد: موضوع میزبانی همدان برای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان را به رئیس سازمان سینمایی کشور و بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرده‌ایم و منتظر جواب هستیم.

الهی‌تبار با بیان اینکه معتقدیم همدان بهترین میزبان برای برگزاری این جشنواره است، گفت: خوشبختانه شرایط لازم برای برگزاری مطلوب این پدیده فرهنگی را داریم.

مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر همدان نیز به تشریح فعالیت‌های انجمن پرداخت و افزود: در کشور 60 دفتر سینمای جوان فعال است که وظیفه حمایت از عکاسان و فیلم‌سازان دفاتر خود را بر عهده دارند.

حبیب‌الله حیدری افزود: علاقه‌مندان به سینما با حضور در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت عکاسی و فیلم‌سازی انجمن استعداد خود را محک زده و مسیر آینده خود را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت انجمن سینمای جوانان استان از سال 63 گفت: از زمان تاکنون هنرمندان زیادی در دفاتر رشد کردند که در حال حاضر در رده‌هایی بالای فرهنگی و هنری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز با اشاره به اینکه سیاست دولت ایجاد فضای آشتی و امید و احترام بین هنرمندان است؛ افزود: یکی از اولویت‌های دولت تقویت صنف‌های فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و سینمایی بود که اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فاضل عبادی با بیان اینکه در حال حاضر 64 انجمن در این حوزه‌ها مشغول فعالیت هستند، افزود: انجمن سینمای جوانان استان در مقایسه با دفاتر فعال در کشور وضعیت مطلوبی دارد که البته برنامه‌ریزی برای تقویت آن نیز در دستور کار است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
مثلا بیان میدان امام سینما فلسطین؟ آبرومون میره با اون میدان امام انگار بمب منفجر شده تویه میدان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار