مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از طرح راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای زیر 1500 نفر جمعیت استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 14 September 2016
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از طرح راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای زیر 1500 نفر جمعیت استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عاطفه زارعی چهارشنبه 24 شهریورماه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان، با اشاره به اینکه 21 روستای بالای 1500 نفر جمعیت در شهرستان همدان وجود دارد، تصریح کرد: تنها دو روستا در شهرستان همدان دارای کتابخانه هستند.

وی با تأکید بر اینکه امکان‌سنجی لازم برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای استان همدان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه اغلب مکان‌های پیشنهادی دهیاران و بخشداران با مشکلات عمرانی مواجه هستند و کارشناسان و ناظرانی که از تهران برای بازدید این مکان‌ها اعزام شده‌اند، بافت فیزیکی این مکان‌ها را تأیید نکرده‌اند.

وی استحکام بنا را مهمترین فاکتور برای راه‌اندازی کتابخانه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره‌کل کتابخانه‌ها توانایی مالی برای ساخت کتابخانه را در این روستاها ندارد بنابراین باید از فضاهای آموزشی مازاد و یا مکان‌های بلااستفاده این روستاها استفاده کند.

زارعی به روستاهای زیر 1500 نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: در چنین روستاهایی که فاقد هرگونه مرکز فرهنگی هستند، آمادگی لازم برای ارائه قفسه کتاب را داریم.

وی ارائه قفسه کتاب و شارژ کتاب‌های آن را منوط به داشتن متولی در مکان معرفی شده، برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح بافت روستاها به لحاظ جمعیت‌شناختی و سطح سواد آنها باید بررسی شود.

زارعی تصریح کرد: 15روستای زیر 1500نفر جمعیت برای اجرای این طرح پیشنهاد شده و 2 روستا نیز در حال انجام این طرح هستند.

وی به کتابخانه مظاهری مریانج اشاره کرد و گفت: اداره‌کل کتابخانه‌ها سازنده کتابخانه نیست بلکه تنها رسالت تجهیز و بهره‌برداری از آنها را برعهده دارد.

زراعی ادامه داد: متولی تکمیل این کتابخانه اداره‌کل ارشاد استان است و با توجه به تخصیص اعتبار صورت گرفته در این زمینه امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار