به علت بالا بودن قیمت پرواز و کمتر بودن متقاضیان برای سفر با هواپیما، اعزام هوایی به عتبات عالیات از همدان انجام نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 14 September 2016
رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه امکان پرواز عتبات عالیات در همدان وجود دارد، گفت: به علت بالا بودن قیمت پرواز و کمتر بودن متقاضیان برای سفر با هواپیما، اعزام هوایی به عتبات عالیات از همدان انجام نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محسن ساغرچی، تصریح کرد: نرخ سفر هوایی برای زائرین عتبات عالیات از همدان یک میلیون و800 هزار تومان است در حالیکه نرخ سفر زمینی با هزینه 950 تا یک میلیون و 50 هزار تومان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه بالای این نوع مسافرت و نزدیک بودن استان همدان به مرز، متقاضیان تمایل دارند به صورت زمینی به عتبات عالیات سفر کنند.

ساغرچی با بیان اینکه افرادی که تمایل دارند به صورت هوایی سفر کنند از تهران اعزام می‌شوند، هزینه سفر هوایی از تهران را یک میلیون و 400 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته پرواز مستقیم هوایی از همدان به سمت عتبات عالیات وجود نداشته اما در سال‌جاری شرایط برای پرواز مستقیم فراهم شده است اما با توجه به اینکه ظرفیت هواپیما تکمیل نمی‌شود، امکان پرواز هوایی وجود ندارد.

وی علت متغیر بودن نرخ سفر به عتبات عالیات را فاکتورهای مختلفی دانست و خاطرنشان کرد: دوری و نزدیکی هتل‌ها به حرم امامان و مجهز بودن کاروان‌ها و هتل‌های اقامتی از عوامل تاثیرگذار در متفاوت بودن نرخ سفر است.

زائرین پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه زائرین پیاده‌روی اربعین نباید ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول کنند، تصریح کرد: زائرین تنها با داشتن گذرنامه معتبر و ویزای رسمی می‌توانند از مرز عبور کنند.

وی ادامه داد: در اربعین امسال تمامی مسئولان ستادهای اربعین و نیروی انتظامی از ورودی شهر ایلام برای رصد مدارک زائرین مستقر شده و از عبور افرادی که فاقد ویزا و گذرنامه هستند، جلوگیری می‌کنند.

ساغرچی در پایان با اشاره به اینکه تا کنون 3 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، یادآورشد: ثبت‌نام برای اعزام زائران به صورت پیاده به کربلا از 16مردادماه آغاز شده و تا 20 آبان ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار