فرمانده انتظامی نهاوند از افزایش ۶۳ درصدی جرائم رایانه‌ای در نهاوند خبر داد و گفت: ضعف در شناخت فضای مجازی عمده‌ترین علل افزایش این نوع جرائم است.
کد خبر: ۲۹۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 13 September 2016
فرمانده انتظامی نهاوند از افزایش ۶۳ درصدی جرائم رایانه‌ای در نهاوند خبر داد و گفت: ضعف در شناخت فضای مجازی عمده‌ترین علل افزایش این نوع جرائم است.

به گزارش مهر، سرهنگ محسن اقبالیان بیان کرد: بیشترین علل وقوع جرائم رایانه‌ای بی‌دقتی و ناکافی بودن دانش رایانه‌ای کاربران است که زمینه ارتکاب جرم را فراهم می‌کند.

وی گفت: اکثر موارد اطمینان و اعتماد بی‌مورد برخی کاربران فضای مجازی و قبول پیشنهادهای و وعده‌های داده‌شده در فضای مجازی عامل این جرائم است.

فرمانده انتظامی نهاوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان این حوزه در شهرستان نهاوند گفت: خوشبختانه در شهرستان نهاوند آمار کشف اقدامات مجرمانه و جرائم رایانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.

وی روند روبه رشد فضای مجازی، بهره‌گیری عموم مردم، افزایش تعداد کاربران و سامانه‌های فضای مجازی و افزایش دریافت خدمات غیرحضوری از فضای مجازی را از عوامل سوءاستفاده برخی کاربران عنوان کرد و گفت: انتظار داریم که کاربران نسبت به حفظ اطلاعات توسط کاربران و مسئولان، ارتقاء دانش رایانه‌ای درزمینهٔ استفاده از فضای مجازی، عدم استفاده از نرم‌افزارهای غیرمفید و بی‌مورد، عدم قرار دادن اطلاعات شخصی، شناسنامه‌ای و بانکی در این فضا، تغییر دوره‌ای و لحظه‌ای رمزها در کاهش جرائم این حوزه با پلیس فتا همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند.

اقبالیان در پایان با تأکید بر لزوم فراگیری نکات کلیدی در استفاده از رایانه و فضای مجازی گفت: آگاهی بخشی و همچنین فرهنگ‌سازی در تمامی حوزه می‌تواند آثار مخرب آن را کم کند لذا باید این مهم در خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها موردتوجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار