مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از وقوع 138 فقره آتش‌‎سوزی در مراتع این استان خبر داد
کد خبر: ۲۹۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 11 September 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از وقوع 138 فقره آتش‌‎سوزی در مراتع این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون 335 هکتار از اراضی ملی و مراتع استان در آتش سوخت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا همتی، اظهار کرد: در 6 ماهه ابتدای امسال 138 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان همدان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش آتش‌سوزی مراتع استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال پوشش گیاهی خوبی درمراتع وجود داشت، احتمال می‌رفت آتش‌سوزی افزایش یابد اما با آگاهی و فرهنگ‌سازی صورت گرفته در بین مردم و حضور به موقع مأموران در اطفاءحریق از افزایش تخریب مراتع جلوگیری شد.

همتی یادآور شد: سال گذشته 100 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان همدان رخ داده بود که بیش از 330 هکتار از اراضی ملی و مراتع در آتش سوخت.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تجهيز و تخصيص 7 دستگاه خودرو كمك‌دار براي پيشگيري و اطفاء حريق در جنگل‌ها و مراتع استان توسط این اداره‌کل صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: همچنین بيش از 40 اكيپ از تشكل‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد منابع طبيعي برای پيشگيري و اطفاء حريق در جنگل‌ها و مراتع ساماندهي شده است.

همتی درباره ورود عشایر به مراتع استان از سال آینده نیز گفت: عشایر سال آینده براساس تاریخ کوچ به استان خواهند آمد و ورود عشایر خارج از تقویم کوچ و یا بدون پروانه بهره‌برداری غیرمجاز است و در صورت مشاهده برخورد می‎شود.

وی عنوان کرد: از سال 92 تا کنون از چراي غيرمجاز بيش از 136هزار و 139 واحد دامي در استان همدان جلوگيري شده و كنترل ورود خروج دام عشايري و روستایی در سطح 822 هزار هكتار از اراضي منابع طبيعی صورت گرفته است.
برچسب ها: حریق ، آتش سوزی مراتع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار