مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به مهلت یک ماهه برای رفع نقص جایگاه های «سی ان جی» تحت مالکیت شهرداری ها و دستگاه های دولتی افزود: از شهرداری ها انتظار همکاری بیشتری داریم.
کد خبر: ۲۹۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 10 September 2016
مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به مهلت یک ماهه برای رفع نقص جایگاه های «سی ان جی» تحت مالکیت شهرداری ها و دستگاه های دولتی افزود: از شهرداری ها انتظار همکاری بیشتری داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی در جلسه بررسی روند استانداردسازی جایگاه های «سی ان جی» تحت مالکیت شهرداریها و دستگاه های دولتی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، با بیان اینکه استاندارد جایگاه های «سی ان جی» از مرداد ماه سال۹۲ اجباری شده است، افزود: از شهرداری ها در این خصوص انتظار همکاری بیشتری داریم.  

وی همچنین تاکید کرد: به منظور تامین ایمنی، امنیت و سلامت استفاده کنندگان، مالکان وشهروندان و جلوگیری از بروز حوادث بحرانی به دلیل نشت گاز فشار بالا، انجام عملیات استانداردسازی در جایگاهها باید با شتاب بالاتری انجام شود که  در این خصوص از شهرداری ها انتظار همکاری بیشتری داریم.

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به ماده ۱۵۵ قانون برنامه پنجم توسعه، گفت: همه دستگاههای اجرائی مکلفند در اجرای پروژه های فنی و عمرانی خود ضوابط، مقررات و معیار های فنی و استاندارد های ملی را رعایت کنند و خرید هر گونه کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری که فاقد نشان استاندارد باشد توسط دستگاههای اجرایی موضوع این ماده ممنوع است.

وی گفت: طبق ماده ۹ قانون استاندارد هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود تولید و فروش این گونه کالاها با کیفیت پائین تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع خواهد بود.

مددی با بیان اینکه ۱۵ جایگاه «سی ان جی» تحت مالکیت شهرداریها و دستگاه های دولتی است، گفت: از این ۱۵مورد،  تنها ۲ جایگاه موفق یه رفع نواقص بحرانی شده اند و مابقی دارای نواقص بحرانی هستند و ۲ جایگاه هم برای انجام بازرسی هیچگونه اقدامی انجام ندادند.

وی اظهار داشت: تعدادی از این جایگاه ها به دلیل فرسودگی قطعات و دارا بودن مخازن ذخیره غیراستاندارد در وضعیت بحرانی هستند.

مدیر کل استاندارد استان همدان افزود: برخی از جایگاه ها نیز به دلیل قرار نگرفتن درایر در مدار، دارای رطوبت گاز بالا بوده و مخازن از داخل دچار خوردگی می شوند که سبب بروز حوادث ناگوار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان حساسیت موضوع استانداردسازی در جایگاه های «سی ان جی» و لزوم توجه بیشتر بخش دولتی و شهرداران به این موضوع، تاکید کرد: هنگام بررسی هزینه ها، هزینه های استانداردسازی نیز مورد توجه قرار گیرد و نسبت به استانداردسازی جایگاه ها هر گونه اقدام لازم انجام شود.

در این جلسه مقرر شد به شهرداریها و دستگاه های دولتی برای رفع نواقص بحرانی جایگاه‌های «سی ان جی» تحت مالکیت یک ماه مهلت داده شود و در صورت پایان یافتن مهلت مقرر نسبت به قطع انشعاب گاز جایگاه های دارای نواقص بحرانی اقدام شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار