نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بزرگترین تکلیف انسان را کسب معرفت امام شناسی عنوان کرد و گفت: شیعیان باید آتشفشان معرفت باشند.
کد خبر: ۲۹۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 10 September 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بزرگترین تکلیف انسان را کسب معرفت امام شناسی عنوان کرد و گفت: شیعیان باید آتشفشان معرفت باشند.

به گزارش مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه های نماز جمعه همدان با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: امام محمد باقر (ع) لقب باقرالعلوم را در اختیار داشت و همه علوم را تفسیر می کرد.

وی ادامه داد: بزرگترین تکلیف انسان معرفت امام‌شناسی است و اگر معرفت امام شناسی وجود نداشته باشد معرفت پیامبرشناسی، خداشناسی، دین‌شناسی و معادشناسی نیز وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه کلید تمام شناخت‌ها معرفت امام شناسی است، گفت: وهابیت و داعش امام ندارند و از امامت بی بهره‌اند.

آیت الله محمدی با تاکید بر اینکه تمام بدبختی انسان به دلیل جهالت و نداشتن علم است، گفت: از امتیازات امامان حق این است که همه علوم دنیا را در اختیار داشتند.

محمدی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «ای مردم از من بپرسید هر آنچه نمی‌دانید که من از جاده‌های افلاک تا جاده‌های زمین آشنا هستم»، گفت: شیعه اهل بیت (ع) باید طوری تربیت شود که تشنه معرفت باشد و در این مسیر سیری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین خسارت بشریت در این است که از علوم، معارف و دانش‌های بیکران اهل بیت(ع) بی بهره مانده است، گفت: شیعیان باید آتشفشان معرفت باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به تلاش دشمن برای اسلام‌هراسی اشاره و عنوان کرد: امام باقر(ع) در دوران خفقان به یکی از شاگردان خود ۱۰۰ هزار حدیث یاد داد در حالی که در آن دوران با هزار سختی علم را فرا می‌گرفتند.

آیت الله محمدی به جنایات آل سعود اشاره و عنوان کرد: باید بیانیه دردمندانه رهبر معظم انقلاب در مورد آل سعود بارها بیان شود زیرا جنایات آنها بدتر از بنی‌امیه است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بنی‌امیه را از ریشه و خانواده لعن کرده است، گفت: مقام معظم رهبری، آل سعود را شجره خبیثه ملعون معرفی کرده‌اند که میلیاردها تومان از بودجه اسلام را برای ترویج وهابیت صرف کرد و نتیجه آن داعش شد.

محمدی با بیان اینکه باید شکرگزار باشیم که رهبر معظم انقلاب در برابر جنایات آل سعود بیانیه دادند و جنایات‌ها را محکوم کردند، افزود: یک و نیم میلیارد مسلمان نسبت به جنایت‌های آل سعود ساکت نشسته‌اند در صورتی که باید در برابر اینها که خائن الحرمین هستند، ایستاد.

وی با اشاره به فضیلت روز عرفه و دعوت از مردم برای شرکت در برنامه این روز افزود: در طول سال یک روز مخصوص دعاست و از دعای عرفه غفلت نکنید.

گفتنی است؛ نمازگزاران پس از برپایی نماز جمعه با راهپیمایی در همدان جنایات آل سعود را محکوم کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار