معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر برگزاری چهارمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور به میزبانی ملایر، را سبب ایجاد رقابت سالم بین باغداران و افزایش کیفیت محصولات تولیدی دانست.
کد خبر: ۲۹۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 08 September 2016
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر برگزاری چهارمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور به میزبانی ملایر، را سبب ایجاد رقابت سالم بین باغداران و افزایش کیفیت محصولات تولیدی دانست.

به گزارش ایسنا، عبدالعظیم رضایی پنج شنبه 18 شهریورماه در چهارمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور به میزبانی ملایر، با اشاره به موافقت های انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ثبت جهانی شدن انگور ملایر، افزود: این شهرستان توانسته با بهرگیری از روش های نوین، ظرفیت خوبی را در بحث  تولید کمی و کیفی انگور فراهم سازد.

رضایی با بیان اینکه 25 درصد کشمش کشور در ملایر تولید می شود، یادآورشد: با ثبت جهانی شدن انگور ملایر دستاوردهای بسیاری نصیب این شهرستان خواهد شد.

وی اظهارامیدورای کرد: این جشنواره در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد و سال آینده در سطحی گسترده تر برگزار شود.

رضایی برگزاری چنین جشنواره هایی را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حایز اهمیت دانست و اظهارکرد: در بعد اجتماعی سبب ایجاد شود نشاط و انگیزه بین باغداران خواهد شد.

فرماندار ملایر معرفی جاذبه های طبیعی و آئین های سنتی و رونق گردشگری و تبادل تجربیات، آموزش آخرین تکنولوژی روز به تاکداران به منظور افزایش بهره وری را از جمله ارمغان ها فرهنگی این مراسم دانست و ادامه داد: این جشنوارهای ایجاد زمینه رقابت، سبب افزایش میزان کمیت و کیفیت محصولات تولید و رونق اقتصادی و ارتقای سطح صادرات خواهد شد.

ملایر رتبه دوم تولید انگور کشور را داراست

مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز با بیان اینکه ملایر رتبه دوم تولید انگور کشور را داراست، گفت: امسال افزون بر 250 هزار تن تولید انگور خواهیم داشت.

غلامحسین تقوی با اشاره به اینکه 10 درصد کل انگور تولید شده ما سهم تازه خوری می شود، افزود: از این میزان 40 هزار تن کشمش تولید و صادر خواهد شد.

 وی باغداران و کشاورزان را جهادگران بخش اقتصاد معرفی کرد و ادامه داد: اگر تلاش فعالان این عرصه نباشد هرگز به مرحله خودکفایی نخواهیم رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار