همایش اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور مسئولان ،کارآفرینان برتر و فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در شهرستان رزن برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 08 September 2016
همایش اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور مسئولان ،کارآفرینان برتر و فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در شهرستان رزن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان رزن در این همایش با بیان اینکه شهرستان رزن در اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده است گفت: شهرستان رزن در بسیاری از زمینه ها در سطح استان همدان و کشور دارای موقعیت مطلوبی است.

فتحعلی حسینی اظهار کرد: با برگزاری همایش کارآفرینی به دنبال این هستیم که تعدادی از افراد جویای کار در ارتباط با مشاغل مختلف آغاز به کار کرده و با الگو برداری دیگر افراد شاهد کاهش بیکاری به عنوان یکی از معضلات جدی شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: به دنبال خروجی مناسب از برگزاری همایش کارآفرینی هستیم و سرنوشت این همایش را رصد خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: کارآفرینی و تعاون رویکردی میان بر در اقتصاد مقاومتی است و به دنبال این هستیم از این طریق آسیب پذیری کشور در مباحثی همچون تحریم ها کاهش یابد.

احمد توصیفیان در ادامه ۳ رکن مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی را ایجاد تحول در مردم، دولت و نخبگان عنوان کرد و افزود: نقطه عطف تحول و توسعه کشورهای توسعه یافته حاکی از این امر است که مدیریت زمان،کار مفید و اثربخشی و همت عالی آنان عامل موثر در پیشبرد اهداف این کشورها بوده است.

 مدیرکل هماهنگی سرمایه گذاری استانداری همدان نیز در ادامه همایش عنوان کرد: سهم ایران از پیشرفت و توسعه در دنیا اعاده نشده در حالیکه کشور ازنظر منابع معدنی بسیار غنی بوده و از لحاظ ژئوپولتیکی در قلب زمین واقع شده به طوریکه کمتر کشوری دارای این موقعیت است اما با وجود همه شرایط خوب به توسعه ای که باید می رسید نرسیده بنابراین ضرورت ایجاد می کند در اقتصاد بازنگری صحیح صورت گیرد.

موسوی درباره رواج اقتصاد خصوصی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده در اقتصاد دولتی پیشرفت و توسعه صورت نمی گیرد و هر چه سریعتر باید از وضعیت اقتصاد دولتی خارج و اقتصاد خصوصی را رواج دهیم.

وی با بیان اینکه سیاست کلان دولت تدبیر و امید رسیدگی به مشکلات جوانان به ویژه کار آنان است ادامه داد: در حوزه مهارت آموزی و اشتغال وجود عزم و اراده ملی، توجه به ظرفیت های بومی و منطقه ای در تحقق توسعه متوازن، تعامل، هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها و مدیریت ظرفیتها، توجه به تقویت آموزشهای مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار به عنوان نیروی کار آینده و توسعه ظرفیتهای مربوط به مشاغل خرد، خانگی، کسب و کارهای کوچک در مسیر توسعه کشور از جمله عواملی است که می تواند در پیشرفت ایران و رسیدن به جایگاه اقتصادی مطلوب .موثر واقع شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار