استاندار همدان گفت: در فاجعه منا آل‌سعود نخواست و نتوانست شأن مسلمانان را حفظ کند.
کد خبر: ۲۹۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 07 September 2016
استاندار همدان گفت: در فاجعه منا آل‌سعود نخواست و نتوانست شأن مسلمانان را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 17 شهریورماه در نخستین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن 1395 استان همدان، با اشاره به سالگرد فاجعه منا اعلام کرد: فاجعه منا دل هر مسلمان و غیرمسلمان را به درد می‌آورد به طوریکه این فاجعه نتیجه ناکارآمدی و شاید کینه‌توزی و خباثت آل‌سعود بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و شهدای فاجعه منا تصریح کرد: سردمدارانی که ادعا دارند خادمان حرمین شریفین هستند، نخواستند و نتوانستند شأن و جان مسلمانان را حفظ کنند و این نقطه‌ای تاریک در سابقه آنها شد که روز به روز بیشتر می‌شود و از بین رفتنی نیست.

نیک‌بخت در ادامه با اشاره به اهمیت سرشماری درست و دقیق اظهار کرد: با وجود تمام ناامنی‌ها و آشوب‌های موجود در منطقه، کشور ما به علت داشتن اقتدار و آینده‌نگری و با توجه به ضرورت اجرای برنامه ششم، تحقق اقتصاد مقاومتی ،طرح توسعه استان‌ها و سایر برنامه‌های سالانه نیاز به اطلاعات دقیق دارد.

وی با تأکید بر اینکه آمار، پایه برنامه‌ریزی است، بیان کرد: برای اینکه برنامه‌ریزی صورت بگیرد، نیاز به آمار دقیق، علمی و پایه‌ای داریم به طوریکه هرجا برنامه‌ای به خطا رفته و درست اجرا نشده، پایه اطلاعات آماری آن دقیق نبوده است.

نیک‌بخت با تأکید بر دقت سرشماری در بازه زمانی کوتاه‌تر خاطرنشان کرد: به طور قطع آمار 5 ساله بسیار دقیق‌تر از آمار 10 ساله است اما مشکلات تأمین هزینه مانع از سرشماری در بازه زمانی کوتاه می‌شود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار برخی از سازمان‌ها در اطلاع‌رسانی عنوان کرد: فرمانداران، سازمان جهادکشاورزی، ائمه جماعت و به ویژه صدا و سیما و رسانه‌های استان در توسعه، تأکید و اطلاع‌رسانی به مردم نقش بسزایی دارند.

استاندار همدان با تأکید بر ضرورت همکاری اعضای شورای ستاد سرشماری، هماهنگی اعضا با یکدیگر را خواستار شد و عنوان کرد: اگر مشکل و یا موردی پیش آمد، با کمال میل با اعضا همکاری می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار