مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه تهران گفت: آل‌سعود قرآن در دست دارد اما در آن کشور رقص شمشیر و کودک‌کشی به راه افتاده است.
کد خبر: ۲۹۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 07 September 2016
مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه تهران گفت: آل‌سعود قرآن در دست دارد اما در آن کشور رقص شمشیر و کودک‌کشی به راه افتاده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام زنگنه چهارشنبه 17 شهریورماه در آئین اختتامیه مسابقات قرآن کریم خانواده‌های پاسدار و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در همدان، اظهار کرد: قرآن کتابی است که انسان‌ها را از تاریکی نجات داده و به سمت نور می‌کشاند.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه قرآن در بین ما است اما از آن غافلیم که مثال بارز آن عربستان سعودی است که قرآن را در دست دارد اما در آن کشور رقص شمشیر و کودک‌کشی به راه افتاده است

وی با بیان اینکه چرا باید در کشوری قرآن باشد اما استقلال و آزادی در آن نباشد؟ علت را عمل نکردن به قرآن دانست و افزود: برخی با فریب‌کاری به ظاهر قرآن را در دست دارند اما در باطن با آن بیگانه‌اند.

زنگنه یادآور شد: امروز عربستان به ظاهر قرآن دارد و به هر حاجی یک قرآن می‌دهد اما باید ببینیم رابطه آن با محتوای قرآن چگونه است.

وی علت نبود یکپارچگی و اتحاد ملت مسلمان، مورد سوءاستفاده قرار گرفتن و تشکیل داعش و ریختن آب در آسیاب آمریکا را نشان از عمل نکردن به قرآن دانست و تأکید کرد: ملتی که قرآن دارد و به آن عمل می‌کند، می‌تواند موفق باشد.

وی گفت: نور و ظلمت دو مفهومی هستند که برای همه انسان‌ها قابل درک است و همواره از نور خوششان می‌آید و از ظلمات دوری می‌کنند.

زنگنه با بیان اینکه جدا از نور و ظلمت مادی نوع دیگری از آن نور و ظلمت معنوی است به طوریکه انواع خیرات در نور و شر و ناپسندی در ظلمت نهفته است، تصریح کرد: نور و ظلمت معنوی با حواس پنج‌گانه ما قابل درک نیست به طوریکه نور معنوی همان کتابی است که انسان‌ها را از تاریکی نجات داده و به سمت خوبی‌ها می‌کشاند.

وی با یبان اینکه قرآن وسیله خیر بوده و عمل به آن جامعه اسلامی را زیبا می‌سازد، خطاب به آل‌سعود اعلام کرد: هر آن که با قرآن است، کفر و ظلم را کنار می‌زند و مردم مظلوم یمن را به خاک و خون نمی‌کشاند.

زنگنه با بیان اینکه در برخی از کشورهای اسلامی بیش از 250 هزار حافظ قرآن وجود دارد، اظهار کرد: باید محتوای قرآن را با دل و جان درک و عمل کرد تا موجب اتحاد و یکپارچگی ملت اسلام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به همسران و فرزندان پاسدار گفت: ای فرزندان بنازید که پدران شما پاسدارند و با توجه به رسالت بزرگی که بر عهده پاسداران است، در این مملکت جایگاه بسیار والایی دارند.

زنگنه گفت: سهم خانم‌ها را بیشتر از پاسداران می‌دانم چرا که این همسران پاسداران هستند که سکون و آرامش را فراهم می‌کنند تا آنها رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید به خانواده پاسداران بیش از پیش رسیدگی کنیم چرا که اگر خانواده‌ای آرام، مومن و متدین داشته باشیم سپاهی منظم خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز هر آن که ولایت دارد، طلا و آنکه ولایت ندارد مطلاست، عنوان کرد: در عربستان سعودی امروز طواف است خواندن قرآن و عرفه است اما بی‌روح است.

زنگنه به برخی اصطلاحات مانند کوچه علی چپ و حوض علی اشاره کرد و گفت: این عبارات حیله دشمن است و می‌خواهد ولایت را دچار آسیب کند.
برچسب ها: آل سعود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار