نخستین مرکز هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان (مهتاک) با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.
کد خبر: ۲۸۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 30 August 2016
نخستین مرکز هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان (مهتاک) با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش تابناک همدان ؛ نوراله‌زاده در این مراسم ابراز امیدواری کرد آغاز به کار این شبکه فرصت مناسبی برای عرضه محصول افرادی که قادر به تولید در محیط‌های خانگی و روستایی هستند فراهم کند.

وی گفت: شبکه مهتاک ظرفیت و قابلیت لازم برای افراد و نهادهای کم‌برخوردار را به وجود می‌آورد و به توسعه کسب و کار در کشور منجر می‌شود تا محصولات با نگاه درون‌گرایی تولید و با نگاه برون‌گرایی به بازارهای عرضه متصل شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه ویژگی‌های مهتاک را مورد اشاره قرار داد و گفت: مرکز هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان (مهتاک) به صورت شبکه مجازی طراحی شده و افراد را به سمت حوزه‌های کسب و کار و بازار فعالیت سوق می‌دهد به این نحو که تولیدکنندگان می‌توانند صفحات مجازی برای معرفی محصول خود و فروشندگان نیز اقدام به بازاریابی و فروش آن محصول داشته باشند.

نوراله زاده گفت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر توانمندسازی گروه‌های کم‌درآمد و واحدهای تولیدی خرد و کوچک تاکید شده است و با توجه به اینکه دسترسی این افراد و بنگاه‌ها به بازار محدود است باید در حوزه توانمندسازی توانایی لازم برای حضور موثر و رقابت‌پذیر در بازار را داشته باشند.

وی ادامه داد: معمولا این توانایی بسیار اندک یا ضعیف است لذا با توجه به اینکه حمایت مالی به تنهایی کافی نیست بحث ارتقای توانمندی و رقابت‌پذیری آنها باید مدنظر قرار گیرد و شبکه‌ای ایجاد شود که در آن فعالیت خود را ادامه دهند و ارتقای سطح کیفی و مزیت رقابتی در بازار پیدا کنند.


رونمایی رسمی از مهتاک

احمدی، مشاور مدیرعامل و سرپرست مديريت امورتلفیق برنامه و فناوری اطلاعات صندوق کارآفرینی امید در ادامه ضمن تشریح قابلیت های این سامانه گفت: قالب شبکه مهتاک همانند اینستاگرام بوده و افراد می‌توانند ضمن ایجاد پروفایل برای کسب و کار، به طور رایگان و بدون هزینه کالاها و محصولات خود را معرفی و جهت فروش عرضه کنند. در این شبکه 16 هزار فعالیت کسب و کار پیش‌بینی شده و به طور یک مجتمع تجاری هدفمند امکان عضویت رایگان افراد در آن تعریف شده است.

احمدی افزود: در این شبکه که فضای مبادلات اقتصادی میان افراد را فراهم کرده (تولیدکننده و فروشنده) تنها کسب و کارهایی که تولید کالا و خدمات آن ایرانی باشد قابل عرضه است. از جمله ویژگی‌های شبکه مهتاک نرم‌افزار تحت موبایل آن است که به صورت اندورید و IOS قابلیت دانلود دارد و نظارت و کنترل بر پروفایل و عرضه محصول مناسب از دیگر قابلیت‌های شبکه به شمار می‌رود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار