راه‌اندازی موزه سفال در شهر جهانی لالجین در دستور کار مشترک سازمان میراث فرهنگی با استان همدان قرار دارد.
کد خبر: ۲۸۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 27 August 2016
معاون رئیس جمهور از راه‌اندازی دهکده تولیدی و تخصصی سفال در شهر جهانی لالجین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا،مسعود سلطانی‌فر در مراسم جهانی شدن شهر لالجین، اظهار کرد: امروز که تاریخی‌ترین روز لالجین است، در واقع نقطه آغاز تلاش ما محسوب می‌شود تا شرایط رشد و توسعه بیشتری را فراهم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: راه‌اندازی موزه سفال در شهر جهانی لالجین در دستور کار مشترک سازمان میراث فرهنگی با استان همدان قرار دارد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه باید حضور موثری در نمایشگاه‌های بین‌المللی داشته باشیم، تصریح کرد: به عنوان نخستین هدیه ما به هنرمندان سفال لالجین، برخی از هنرمندان این شهر را به عنوان نماینده ایران به نمایشگاه بین‌المللی مجارستان که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اعزام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شهرهای دیگری که در ایران به عنوان شهرهای جهانی انتخاب شدند، به لحاظ تاریخ، هویت، جمعیت و تعداد هنرمندان بسیار بزرگ بودند اما مردم لالجین برخلاف کوچک بودن شهر خود، قلبی بزرگ و اندیشه‌ای والا دارند.

سلطانی‌فر اظهار کرد: جهانی شدن لالجین از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که همواره تلاش کرده تا زمینه رشد و توسعه و عمران و آبادانی و زمینه بهبود معیشتی مردم را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال گذشته تمام تلاش خود را بر آن داشت تا با ظرفیت‌های قانونی که برایش پیش‌بینی شده، در فرآیند توسعه فرهنگی و مسیر تحقق توسعه اقتصادی قدم‌های اساسی بردارد.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: انتظار به حق مردم از دولت از ابتدای تصدگری این دولت در کشور حل مشکلات فوری و فوتی مردم که عمدتا پیرامون مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، بوده که دولت هم درک صحیحی از آن داشته و با وجود همه مشکلات و محدودیت‌هایی که پیش‌رو داشته، زیرساخت‌های لازم را برای رشد و توسعه کشور فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: دوران تزلزل و بی‌ثباتی اقتصادی در کشور کاهش یافته و امروز رشد منفی 6.8 اقتصادی جای خود را به رشد اقتصادی مثبت داده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: خوشبختانه دورانی که هر روز شاهد تغییرات سریع قیمت کالاها بودیم، پایان یافت و مذاکرات لغو تحریم‌ها در یک رویارویی نابرابر آغاز شد و پس از 30 ماه مذاکره به لغو تحریم‌ها و رسیدن به حقوق هسته‌ای ما اطلاق شد.

وی گفت: آینده بسیار روشنی در انتظار کشور است و مسیر آبادانی فراهم شده است بنابراین ما شاهد روزهای خوشی برای آینده کشورمان خواهیم بود.

سلطانی‌فر جهانی شدن لالجین را فرصتی مناسب دانست و اظهار کرد: بدون شک اقتصاد و سرمایه‌گذاری در همدان رونق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با دستاوردهایی که در اثر اجرای برجام به دست آوردیم، به سمت رشد و شکوفایی می‌رویم تا جوانان را در مسیر رشد و توسعه معیشت قرار دهیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه باید حس امیدواری را در میان مردم رشد دهیم، اظهار کرد: آنهایی که ریشه امید را در مردم از بین می‌برند، باعث شادی دشمنان ما می‌شوند.

وی از ایجاد اشتغال ضربتی تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در راستای تححقق اقتصاد مقاومتی از چند ماه گذشته به دنبال اشتغال ضربتی هستیم تا زمینه اشتغال 140 هزار نفر را در خلال دو سال آینده ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در حال حاضر این طرح به رئیس جمهور و شورای عالی اشتغال و میراث فرهنگی تقدیم شده که در حال بررسی است همچنین با تسهیلات ارزی بانکی قرار شده 70 هزار شغل در صنایع دستی و 70 هزار شغل را در حوزه گردشگری برای 140 هزار جوان ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مردم لالجین گفت: لالجین اینک جهانی شده و تنها متعلق به همدان و کشور نیست بلکه متعلق به جهان است پس باید جهانی بیندیشد و جهانی حرکت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار