نباید نسبت به اقدامات دولت بی‌انصافی کرد چرا که دولت با همه تحریم های ظالمانه و انفعالی، برنامه‌های خوبی مثل نظام سلامت را اجرا کرد که تنها در استان همدان 300 میلیارد تومان عایدی مردم از این طرح را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۲۸۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 26 August 2016
استاندار همدان گفت: تخریب دولت کم‌لطفی به اعتماد مردم است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، با اشاره به ثبت جهانی سفال لالجین اظهار کرد: در داوری بین‌المللی لالجین به نام شهر سفال جهان به ثبت رسید و امروز توسط معاون رئیس جمهور اعلام شد.

وی با بیان اینکه اگر لالجین براساس مقایسه‌های عادی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت هیچ وقت شهر جهانی نمی‌شد، عنوان کرد: در این شهر 17 هزار نفری طی صدها سال از خاک کیمیا درست کرده‌اند تا جایی‌که امروز هزار کارگاه سفال دارد و حتی در اقوالی گفته شده مدنیت همدان با سفال لالجین قدمتی یکسان دارد.

استاندار همدان با میمون و مبارک برشمردن تقارن اعلام ثبت جهانی شهر لالجین و هفته دولت بیان کرد: این اتفاق مبارک که جهانی شدن شهر لالجین در هفته دولت و بدون هیچ هماهنگی قبلی صورت گرفته، از نتایج خدمات شایسته دولت تدبیر و امید است.

وی تشریح کرد: این روزها که هفته دولت است، مجالی است که از خدمات دولت بیشتر گفته شود اگرچه چنانچه حرکت و اقدامی صورت گیرد مردم تشخیص می‌دهند اما هم امام(ره) و هم مقام رهبری معتقدهستند اگر کاری صورت می‌گیرد باید گفته شود تا مردم امیدوار شوند.

نیکبخت با اشاره به مشکلات دولت یازدهم در آغاز کار تصریح کرد: در شرایط خالی بودن خزانه و مطالبات بالا و 400 هزار میلیارد تومان پروژه‌های روی دست مانده و عدم دریافت پول نفت، دولت در تنگناهای سختی قرار داشت.

وی افزود: نباید نسبت به اقدامات دولت بی‌انصافی کرد چرا که دولت با همه تحریم های ظالمانه و انفعالی، برنامه‌های خوبی مثل نظام سلامت را اجرا کرد که تنها در استان همدان 300 میلیارد تومان عایدی مردم از این طرح را به دنبال داشته است.

استاندار با بیان اینکه مشکل کشور پای میز مذاکرات بعد از 12 سال با آبرومندی و عزت به پایان رسید، گفت: امروز دو میلیون و 800 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد و اگرچه با قیمت پایین فروخته می‌شود اما نسبت به زمان تحریم گشایش قابل توجهی است و  علاوه بر بر آن 6000 ال سی بعد از برجام گشایش یافته که همه نتیجه مذاکرات عزتمندانه و مقتدرانه است.

وی عنوان کرد: بهترین برگ برنده مذاکرات در دست طرف غربی، پی ام دی بود که لغو شد و این یکی از دستاوردهای بزرگ این دولت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مذاکرات، دولت به نمایندگی مردم و نظام جمهوری اسلامی وارد مذاکره شد، تبیین کرد:  تخریب نتایج و دستاوردهای مذاکرات خودزنی و ناامید کردن مردم است چرا که هدایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم و تعامل سازنده دولت عامل پیشرفت مذاکرات شد.

وی افزود: بعداز حماسه سیاسی خردادماه سال 92 ، تخریب دولت یعنی کم‌لطفی به اعتماد مردم و دست کم گرفتن آنها و این رویه صحیحی نیست.

نیک‌بخت با اشاره به 604 مصوبه کارگروه تسهیل در راستای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: 166 مصوبه اجرایی شده و بیش از 300 واحد تعطیل، فعال شده و علاوه بر آن استان همدان در همه زمینه‌های اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: 1700 چاه با همکاری دستگاه‌ها مسدود شده که از این محل 160 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی شده و سالانه 12 هزار هکتار، آبیاری تحت فشار صورت گرفته و اینها نمونه‌هایی از تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است.

استاندار با بیان اینکه در کشور 68 درصد پوشش گاز شکل گرفته است، گفت: استان همدان 98.5 درصد پوشش گاز داشته است.

وی با اشاره به تحولات استان در دیگر بخش‌ها گفت: از فروردین‌ماه سال 93 تا کنون به طور متوسط ماهیانه 700_800 شغل جدید ایجاد شده و این کارها در راستای اقتصاد مقاومتی است.

نیک‌بخت با طرح دو درخواست تصریح کرد: تقاضای نخست من این است که دیون گندمکاران زودتر پرداخت شود و با توجه به اینکه امسال 600 هزار تن پیش‌بینی خرید داریم، انتظار می‌رود دست کشاورزان را زودتر به ثمره تلاش و زحماتشان برسانیم.

وی افزود: راه‌آهن همدان- تهران درخواست دیگر ما است که انتظار داریم تا پایان امسال یا سال آینده رقم بخورد.

استاندار با اشاره به اعتبارات مصوب سفرکاروان دولت تدبیر و امید به استان همدان گفت: چندین برابر اعتبارات عمرانی استان در این سفر مصوب شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان هماهنگی خوبی با قوا وجود دارد، یادآور شد: ما قصدی جز همراهی نداریم و مادامی که تخریب دولت انجام نشود من ارادتمند همه قوا هستم.

نیک‌بخت با اظهار به اینکه تا امروز از هیچ‌یک از نمایندگان استان ناراضی نبوده‌ام و نامهربانی شخصی را هم واردمسائل مردم نکرده‌ام، گفت: همه ما خدمتگزار و کارگذار خدمت به مردم هستیم و هر سوءتفاهم را تا رسیدن به تعامل پیگیری می‌کنیم و سوال یا استیضاح از استاندار را در زمره اختلافات نمی‌دانیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
استاندار محترم همدان سه سال است اعلاعاتی که منابع آنرا فقط خود ایشان میشناسد به مردم آمار ها می دهند. برای نمونه از تمامی نماینده های رسانه های جمعی خواهش می شود
1- 700 تا 800 شغلی را که ایشان می فرمایند ایجاد شده راستی آزمایی بفرمایند.
2- 300 واحد تعطیلی که ایشان میفرمایند فعال شده را معرفی نمایند.
3- ایشان جهانی شدن لالجین را ثمره فعالیت دولت و به تبع آن خودشان می دانند. نقش ایشان در این فرآیند دقیقا چه بوده که حاصل دسترنج هنرمندان لالجین را به حساب خودشان می گذارند
و هزران سوال بی پاسخ دیگر....
ایکاش نماینده دولت تدبیر امید در استان فرهنگی همدان کس دیگری بود.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
کم لطفی نیست چیزی که مردم علنا دارن میبینند وحس میکنند گویا شما هنوز سرتو از زیر لحافت بیرون نیاوردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار