وزیر دادگستری با بیان اینکه در سه سال گذشته دوران موفقی در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری داشته‌ایم، گفت: ورود جدی دولت به مبارزه با فساد باعث شده شاهد کاهش جدی فساد کلان در کشور باشیم و خوشبختانه رؤسای سه قوه، بهترین هماهنگی را در این جهت داشته‌اند.
کد خبر: ۲۸۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 26 August 2016
‌وزیر دادگستری گفت: همکاری قوای سه‌گانه امروز در بهترین سطح خود قرار دارد.

‌به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان همدان، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: خدا را شاکریم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت است و دولتمردان ما به کسانی اقتدا می‌کنند که تلاششان برای رفاه مردم و اخلاصشان زبانزد بوده و این موهبتی الهی است که جامعه ما مملو از آگاهی و سرشار از روح اخلاص و خدمت است.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم هم از خدمتگزاران تقدیر کرده و هم خدمات  آنها را بازگو کنیم، تصریح کرد: امسال، هفته دولت و تکریم شهیدان دولت مصادف شده با توطئه و کینه‌توزی دشمنان که سعی دارند با تطهیر دشمنان خبیث و رذل ملت که همان منافقین یا همان تبهکاران روزگارند، عاملان صدها جنایت را موجه جلوه دهند.

وزیر دادگستری افزود: عملکرد منافقین در چند دهه قبل در قساوت و خونریزی به مثابه عملکرد امروز داعش است و همین‌ها بودند که خوبان و نیکان ملت را به تیر قساوت و شقاوت می‌کشتند و زنان و کودکان بسیاری را به تیر سنگدلی و شقاوت خود از بین می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مدنی از جمله شهیدانی است که به دست این جنایتکاران شهید شد، بیان کرد: جنایت آنها منحصر در بمب‌گذاری‌ها و خیانت‌هایی که سراغ داریم نیست بلکه آنها هزاران جنایت دیگر در پرونده دارند که کمتر به آن اشاره می‌شود و آن دست داشتن در جنایات صدام و رژیم بعث در طول سال‌های دفاع مقدس است.

پورمحمدی عنوان کرد: اغلب بمباران‌های عراق با جاسوسی منافقین انجام شد و بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی هم به واسطه حیله و مکر منافقین و یا افشاگری آنها از اطلاعات داخلی شهید شدند و حتی داستان هسته‌ای که سال‌ها ما را با تحریم و مشکلات بعدی آن مواجه کرد، ناشی از دروغ پردازی‌های منافقین بود.

وی ادامه داد: دشمنان ما از جمله آمریکا امروز اینقدر مفلوک شده‌اند که حالا به سراغ منافقین رفته‌اند و با تطهیر چهره آنها برای دستیابی به اهداف خود دست می‌زنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه امام بزرگوار ما که نور پرتو افشان است و ما امروز در انوار و تشعشات او زندگی می‌کنیم، گفت: ایشان آمریکا را در عرصه جهانی منفور گردانیدند و امروز آمریکا سعی می‌کند با توسل به منافقین و شیوه‌هایی از این دست انتقام بگیرد اما ملت در راه خود و شهیدان و بزرگان خود ایستاده و راه شهدا و امام(ره) را ترک نخواهد کرد.

امروز همکاری قوای سه‌گانه در بهترین سطح خود قرار دارد

وزیر دادگستری با بیان اینکه در حال حاضر همکاری سه قوا در بهترین سطح خود قرار دارد، گفت: یکی از نشانه‌های این همراهی و هماهنگی، تصویب اصلاحیه بودجه 95 در مجلس مطابق شرایط مورد تمایل دولت بود که کمک بسیار بزرگی به دولت است.

وی در ادامه به گره‌های اقتصادی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که تاکنون در اقتصاد داشتیم بانک‌ها بودند که خوشبختانه این گره به شایستگی در حال گشایش است تا جایی‌که در سال‌جاری بانک‌ها متعهد پرداخت حدود 460 هزار میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند که بخش عمده آن برای پروژه‌ها و تولیدکنندگان درنظرگرفته شده است.

افزایش 40 درصدی گردش مالی واحدهای تولیدی

پورمحمدی با بیان اینکه انتظار ما این است که بانک‌ها میزان تسهیلات را به بیش از 500 هزار میلیارد تومان برسانند، گفت: در چهار ماه ابتدای امسال، گردش مالی در واحدهای تولیدی، بیش از 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در سه سال گذشته دوران موفقی در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری داشته‌ایم

وزیر دادگستری با بیان اینکه در سه سال گذشته دوران موفقی در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری داشته‌ایم، گفت: ورود جدی دولت به مبارزه با فساد باعث شده شاهد کاهش جدی فساد کلان در کشور باشیم و خوشبختانه رؤسای سه قوه، بهترین هماهنگی را در این جهت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این تعامل و همکاری قوا سبب کاهش جدی مفاسد در سطح کشور شده تبیین کرد: اگرچه با تمام اقدامات صورت گرفته در سطح خرد هنوز، فساد و بی‌قانونی داریم.

پورمحمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان تشریح کرد: مردم از ما انتظار دارند در موضوع حقوق‌های نجومی ورود جدی داشته باشیم علاوه بر آن تلاش کنیم تخلفات کوچک که مردم با آنها روبرو هستند را مورد توجه قرار دهیم و در این راستا از مدیران تقاضا دارم تمرکز بیشتری بر فساد در سطح خرد داشته باشند.

باید تلاش کنیم تخلفات خرد و آزارهای کوچک حذف شود

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم تخلفات خرد و آزارهای کوچک حذف شود و سرعت در پاسخگویی، تلاش اداری و ... ملاک عمل قرار گیرد، تا حد امکان از قوانین و تبصره‌ها به نفع مردم استفاده و باور کنیم راه انداختن کار مردم، ارزش و عبادت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جامعه به امید زنده است و روابط خوب اجتماعی با امید شکل می‌گیرد، ما در یک مجموعه زندگی می‌کنیم و فرزندان ما باید به ما اعتماد کنند مبادا در بیان دغدغه یا مشکل، ناامیدی ایجاد کنیم چرا که کشوری که بر آن سوءظن حاکم شود، آسیب آن به خود جامعه وارد می‌شود.

وی افزود: هیچ کس از تولید سوءظن مصون نخواهد بود، سرمایه انسانی سرمایه کشور است که حسن ظن و امید آن را زنده نگه می‌دارد.

امنیت کشور را متذکر شویم

پورمحمدی با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، از امنیت به عنوان مهمترین دستاورد در این سال‌ها یاد و اظهار کرد: کشور ما امنیت مثال زدنی دارد و باید مدام آن را تذکر دهیم و یادآوری کنیم تا همگان قدر این نعمت را بدانند و شکرگذار آن باشند.

وی با اشاره به اینکه منافقین مدام به خود وعده پایان عمر نظام را می‌دهند، بیان کرد: مجموعه‌ای عظیم برای تأمین امنیت کشور در تلاشند و باید این اخبار بهجت آفرین به همه مردم ابلاغ شود.

تخلیه و بارگیری کشور 44 درصد افزایش یافته است

وزیر دادگستری با بیان اینکه در سه ماهه امسال تخلیه و بارگیری کشور 44 درصد افزایش یافته است، گفت: با وجود 55 درصد کاهش قیمت نفت در سال گذشته نرخ ارز ثابت ماند و یک درصد نرخ رشد و 2 درصد کاهش تورم داشتیم و این از افتخارات دولت است که با وجود رکود بازار نفت این چنین اقتصاد کشور را اداره کرده است.

وی تبیین کرد: ما امروز مرزهای بین‌المللی را به لحاظ تحریم شکسته‌ایم و آمریکا در حال دست و پا زدن است و نمی‌تواند از طرف جامعه بین‌الملل با ما سخن بگوید بنابراین باید اقتدار کشور را حفظ کرد.

وی به تأدیه دیون گندمکاران و پایان پروژه راه‌آهن همدان اشاره و اظهار کرد: وزیر راه به رهبر انقلاب گزارش دادند که پروژه‌های راه‌آهنی را که زیرساخت آنها آماده است، تا پایان سال تمام می‌کنند.

پورمحمدی در پایان با اشاره به موضوع سوال از استاندار توسط نمایندگان تصریح کرد: سوال کردن از استاندار یا هریک از مدیران هیچ اشکالی ندارد و اتفاقا به شفاف‌سازی و سالم‌سازی فضای جامعه کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار