ساکنان شهرک مسکن مهر اسلامشهر
ساکنان مسکن مهر اسلامشهر برای استفاده کردن از راه دسترسی تازه تاسیس این شهرک لحظه‌شماری می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 27 April 2015
به گزارش فارس ساکنان شهرک مسکن مهر اسلامشهر برای استفاده کردن از راه دسترسی تازه تاسیس این شهرک که احداث و تکمیل شده است، لحظه‌شماری می‌کنند.

این راه دسترسی به طول 600 متر و عرض 45 متر بعد از ماه‌ها کشمکش و مسائل مختلف بالاخره احداث و آماده بهره‌برداری شده است اما متاسفانه با قرار دادن مانع در مسیر این راه امکان بهره‌برداری از آن امکانپذیر نیست و زمینه دلخوری مردم را به وجود آورده است.

جمعی از ساکنان شهرک مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان و دست‌اندرکاران، خواستار رفع مشکلات تسریع در بهره‌برداری از این راه تاسیس شدند.

علی حسینی یکی از ساکنان مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر اظهار کرد: احداث یک راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر یکی از مهمترین و ضروری‌ترین نیازهای اهالی این شهرک است، چراکه طی چهار سال گذشته بالغ بر 4 هزار خانوار در این شهرک  ساکن  شده‌اند و نبود راه دسترسی مناسب به یک معضل برای ساکنان این شهرک تبدیل شده است.

وی بیان کرد: ما برای رسیدن به منزل باید یک مسیر هفت کیلومتری را طی کنیم که علاوه بر افزایش هزینه‌ها صرف وقت، سوخت و استهلاک خودرو، ترافیک مسیر پرتردد فعلی  و ... از مسائل مشکل‌ساز است نبود راه دسترسی مناسب است، در صورتی که با بهره‌برداری از این مسیر تازه تاسیس مسافت کمتر از 700 متر خواهد شد.   

احمد محمدی راننده تاکسی خط مسکن مهر به میدان نماز اسلامشهر نیز تصریح کرد: برای ارائه خدمات به شهروندان ساکن در مسکن مهر، مجبور هستیم روزانه بالغ بر  70 کیلومتر مسیر  اضافی طی مکنیم که ادامه این کار با توجه به افزایش هزینه‌ها مقرون به صرفه نیست.

وی گفت: یک مسیر موقتی وجود دارد و به صورت خاکی و پر از چاله و چوله‌های فراوان است که برای فرار از ترافیک مسیر میدان الغدیر تا دوربرگردان گاهی از آن استفاده می‌کنیم، البته از جهتی خوب است اما به جلو‌بندی ماشین خسارت وارد می‌کند که ادامه این روند برای ما مشکل بوده و در برخی روزها از روی ناچاری کار نمی‌کنیم.

جمشید احمدی ‌یکی دیگر از ساکنان شهرک مسکن مهر نیز خاطرنشان کرد: چرا مسئولان برای بهره‌برداری از این مسیر 600 متری که با این همه مسئله و حاشیه همراه بوده و با سرعت لاک‌پشتی احداث شده است، اقدامی نمی‌کنند و این مسیر برای استفاده مردم گشوده نمی‌شود.

این شهروند تاکید کرد: چرا مسئولان نسبت به ساکنان این منطقه که بیشتر از اقشار ضعیف جامعه هستند و به همت دولت قبلی با هزاران امید و آرزو از مستاجری فرار کرده و صاحب خانه شده‌اند، کم توجهی کرده و در رفع مشکلات آنها کوتاهی می‌کنند.

رضا محمدی که از نخستین ساکنان این شهرک است، اظهار کرد: متاسفانه در زمان طراحی و احداث شهرک مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر به وضعیت راه دسترسی آن بی‌توجهی شده است و مردم مجبور هستند از طریق راه کارگاهی که برای شهرک احداث شده است، استفاده کنند.

وی افزود: حالا که بعد از پیگیری‌های زیاد مردم و مسئولان این راه احداث شده است، دست‌اندرکاران چرا نمی‌گذارند مردم از این مسیر تردد کنند، آیا امکان ندارد که مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر در سطح کشور بهره برداری از این طرح آغاز شود و در فرصتی دیگر مراسم نمادین افتتاحیه برگزار شود.   

بد قولی مسئولان اسلامشهر کی تمام می‌شود؟

از زمانی که مردم در سایت مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر مستقر شده‌اند تاکنون بحث راه دسترسی به این شهرک بارها از طریق خبرگزاری فارس و سایر رسانه‌ها، مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ... مورد پیگیری قرار گرفته است.

با وجود اینکه چندین بار از سوی مسئولان تاریخ‌های مختلفی برای بهره‌برداری از این مسیر اعلام شده، بنا بر دلایل نامعلومی این وعده هم مانند بسیاری دیگر از قول‌ها عملی نشده است.

در دهه فجر سال 93 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی و ساختمان اداره راه و شهرسازی شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرد که عملیات احداث مسیر دسترسی به مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر قبل از پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.

این وعده آقای مدیرکل که تاکنون عملی نشده است، حداقل مسئولان فرصت را بیش از این از دست ندهند و به مناسبت فرا رسیدن 13 رجب و روز ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع) این مسیر را افتتاح کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

بهره‌برداری از راه دسترسی به مسکن مهر اسلامشهر

معاون عمرانی فرماندار شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: با همت و تلاش مسئولان راه دسترسی به مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

 مصطفی آقاعلیخانی افزود: در صدد هستیم، همزمان با یکی از اعیاد بزرگ ماه رجب‌المرجب و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این طرح عمرانی که یکی از مهمترین نیازها و اولویت‌های  زیر‌ساختی شهرک مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر است را افتتاح کنیم.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده در ستاد مسکن شهرستان اسلامشهر و همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری اسلامشهر، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط از تابستان سال 93 عملیات احداث این راه آغاز شد.

معاون عمرانی شهرستان اسلامشهر گفت: فاز اول این مسیر به طول 300 متر در اراضی متعلق به سازمان مسکن و شهرسازی قرار دارد که در کمترین زمان ممکن احداث شد اما بقیه مسیر به دلیل قرار گرفتن مسیر در اراضی بخش خصوصی با مشکل روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده از اواخر دی ماه سال 93 اراضی این مسیر آزادسازی و عملیات زیر‌سازی مسیر آغاز شد و طی روزهای گذشته عملیات آسفالت آن نیز به اتمام رسید.

این مقام مسئول تاکید کرد: اعتبارات اختصاصی برای احداث این مسیر از محل اعتبارات یارانه مسکن مهر و اعتبارات استانی تامین شده است و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به واگذاری بالغ بر 95 درصد واحدهای مسکونی شهرک مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر به متقاضیان و مالکان، بیان کرد: واحدهای باقیمانده با افزایش تسهیلات بانکی در حال تکمیل شدن است و تا هفته دولت سال جاری به مالکان واگذار خواهد شد.

آقا‌علیخانی خاطرنشان کرد: برای تامین امنیت شهرک مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر و احداث پاسگاه انتظامی، قطعه زمینی در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته و تا زمان احداث این پاسگاه   کانکس موقتی ایجاد شده است و اعتبارات لازم نیز برای تجهیز آن اختصاص یافته است.

ساکنان مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر که بیشتر از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان و خادمان خود در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، لحظه‌شماری می‌کنند تا هرچه سریع‌تر این مسیر افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار