عضو حقوقی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه دانشگاه مرکز خردجمعی است، عنوان کرد: دانشگاه شاخص هویت جامعه است و نباید بگذاریم آسیب ببیند./رکود علمی که امروز شنیده می‌شود به علت این است که نتوانستیم انگیزه را در دانشجویان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۲۸۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 25 August 2016
عضو حقوقی شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فضای کنونی کشور نیازمند برداشتن گام‌های بلندی است، گفت: باید یک هویت مستقل صنفی برای دانشگاه‌ها درنظر گرفته شود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا، دکتر محسن اسماعیلی پنجشنبه 4 شهریورماه در دومین نشست مدیران حقوقی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور که در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان برگزار شد، اظهار کرد: مجلس به تازگی موادی از قوانین برنامه توسعه چند دوره اخیر که جنبه دائمی داشت را جدا کرد که برخی از آن مربوط به آموزش عالی بود.

وی ادامه داد: متأسفانه تمام نهادهایی که به نوعی در این لایحه دخیل بودند، پیگیر مسأله نشدند و این موضوع خوبی نیست چرا که انتظار می رفت از جانب ما نیز نقدهایی نوشته می‌شد تا برای دانشگاه‌ها یک هویت مستقل صنفی پیش‌بینی می‌شد.

وی با اشاره به وضعیت رسانه‌های کشور، تصریح کرد: با توجه به وضعیت رسانه‌ها و ولنگاری فرهنگی موجود، باید برای حفظ حیثیت جمعی دانشگاه‌ها اقدام شود.

اسماعیلی گفت: از سرقت‌های ادبی و عدم رعایت حقوق مالکیت‌های معنوی که بگذریم، توهین‌های زیادی به دانشگاه‌ها می‌شود و در برخی مواقع عباراتی گفته می‌شود که شایسته دانشگاه‌ها نیست و در درازمدت آسیب‌های زیادی به دانشگاه می‌زند.

عضو حقوقی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه دانشگاه مرکز خردجمعی است، عنوان کرد: دانشگاه شاخص هویت جامعه است و نباید بگذاریم آسیب ببیند.

وی با اشاره به اهمیت مسائل حقوقی دانشجویان بیان کرد: مسائل حقوقی دانشجویان نیز مسأله مهمی است که در کشور زمین مانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسئولان دانشگاه‌ها تأکید کرد: دانشجویان را همانند آبی که می‌آید و می‌رود، ندانید.

اسماعیلی اظهار کرد: رکود علمی که امروز شنیده می‌شود به علت این است که نتوانستیم انگیزه را در دانشجویان ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار