همدان توانایی تربیت نیروی انسانی متخصص در غنا از طریق دانشگاه‌های این استان را دارد.
کد خبر: ۲۸۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 24 August 2016
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: همدان توانایی تربیت نیروی انسانی متخصص در غنا از طریق دانشگاه‌های این استان را دارد.

به گزارش مهر، علی اصغر زبردست در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان همدان و سفیر جمهوری غنا به قدمت تاریخی استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه سفیر غنا در بازدیدهای خود وضعیت استان همدان را مورد بررسی قرار داد، گفت: به دنبال حضور فعال در استان‌های کشور غنا هستیم.

زبردست با تاکید بر اینکه باید فعالان اقتصادی استان همدان در بخش کشاورزی، معدن، صنعت ساختمان و تجارت حمایت شوند و در زمینه ایجاد روابط تجاری بین همدان و غنا اقدام شود، گفت: هر دو طرف باید در این تبادلات صاحب منفعت شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با تاکید بر اینکه همدان توانایی تربیت نیروی انسانی متخصص درغنا از طریق دانشگاه‌های این استان را دارد، گفت: زمینه همکاری اقتصادی و تجاری بین همدان و غنا وجود دارد و باید با همکاری این وضعیت را بهبود بخشید.

زبردست با تاکید براینکه کشور غنا در زمینه دامپروری و پرورش دام نیازمند علوم و فنون ایرانی است، گفت: مذاکراتی در این زمینه برای ارتباط بیشتر صورت گرفته و غنا زمینه مناسبی برای کشت فراسرزمینی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان تضمین برای بازگشت سرمایه به کشور، همکاری در زمینه تهیه زمین در قالب مشارکت یا دادن زمین دولتی برای ساخت و ساز و آپارتمان سازی، همکاری در زمینه معافیت و تخفیف در امور گمرکی برای انتقال ماشین‌آلات ساختمان‌سازی، همکاری برای ایجاد شعبه بانک ایرانی در غنا و تشویق و ترغیب شرکت‌ها و دولت غنا برای حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی و همدانی را برای توسعه ارتباطات از سفیر غنا در ایران خواستار شد.

رئیس کمیسیون صنایع پارلمان غنا نیز در این جلسه غنا را کشور کشاورزی خواند و با بیان اینکه برخی میوه‌های ایرانی در غنا وجود ندارد که می‌توان زمینه را برای تولید این محصولات در غنا فراهم کرد، گفت: غنا میوه‌های وارداتی بسیاری دارد.

گیفتی کلنا با اشاره به اینکه غنا در زمینه تولید دانه‌های روغنی ظرفیت بالایی دارد اما همچنان واردات روغن در این کشور انجام می شود، گفت: تاجران ایرانی می توانند در زمینه تولید روغن در غنا سرمایه گذاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار