کشورهای دیگر بوعلی‌سینای ما را محاصره کرده‌اند و هر یک سعی دارند بگویند شیخ‌الرئیس در کشور آنها متولد شده است.
کد خبر: ۲۸۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 22 August 2016
رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: کشورهای دیگر بوعلی‌سینای ما را محاصره کرده‌اند و هر یک سعی دارند بگویند شیخ‌الرئیس در کشور آنها متولد شده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی دوشنبه یکم شهریورماه در مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا به مناسبت زادروز شیخ‌الرئیس در آرمگاه بوعلی‌سینای همدان، اظهار کرد: غربی‌ها می‌گویند شیخ‌الرئیس متعلق به ما است، ترکیه‌ای‌ها ادعا دارند او اهل ترکیه است و عرب‌ها معتقدند بوعلی‌سینا عرب بوده اما خوشحال هستیم که در بستر ایران بزرگ آن‌روز و مکتب تشیع و 12 امامی، فرزندی به دنیا آمده که همه دنیا تلاش می‌کنند او را از آن خود بدانند.

متاسفانه دنیا شیخ‌الرئیس را تنها از منظر طب می‌شناسد

طه‌محمدی تصریح کرد: متاسفانه دنیا شیخ‌الرئیس را تنها از منظر طب می‌شناسد اما باید بدانیم ابن‌سینا در زمینه تمام علوم و فنون و فضیلت‌ها کامل و جامع بوده است.

وی ادامه داد: بوعلی‌سینا نادره تاریخ است که به هیچ وجه مصادره شدنی نیست و در مباحث فلسفه بیش از طب زحمت کشیده و در عرفان نظری و عملی بسیار قوی بوده است.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: بوعلی‌سینا با سنی کمتر از 60 سال چندین کتاب نوشته و در زمان خود هیچ استادی بالاتر از او نبوده و خود یکّه و تنها همه علوم را تولید کرده است.

آخرین کشوری بودیم که بنیاد بوعلی را ساختیم

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه کشورهای دیگر خیلی زودتر از ما بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی را ساختند، اظهار کرد: شاید آخرین کشوری بودیم که بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی را راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه مردم همدان باید بیش از اینها برای شناختن و شناساندن این بزرگان به جهانیان گام بردارند، افزود: درد بزرگی است که مردم برای بازی‌های دنیا حساب بزرگی باز می‌کنند و چندین هزار نفر به تماشا می‌روند اما برای بهره بردن از زحمات و مجاهدت‌های انسانی همچون ابن‌سینا، وقت نمی‌گذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار