بخشدار پیرسلمان از تدوین طرح گردشگری تالاب پیرسلمان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 22 August 2016
بخشدار پیرسلمان از تدوین طرح گردشگری تالاب پیرسلمان خبر داد.

به گزارش ایسنا،، یزدان آزرمی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح گردشگری تالاب پیرسلمان در دو فاز با همت شرکت تعاونی دهیاران بخش پیرسلمان تدوین شده است.

وی افزود: درمرحله اول با اعتباری افزون بر ٣٠٠ میلیون تومان نسبت به پارک بازی، آبرسانی، ایجاد سرویس بهداشتی و نصب آلاچیق اقدام خواهد شد.

آزرمی خاطرنشان کرد: در فاز دوم در راستای احداث پارکینگ و محورسازی اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان براساس برآوردهای پیش‌بینی شده نیاز است که امیدواریم با کمک مسئولان استانی و شهرستانی این میزان اعتبار به صورت تسهیلات در اختیار مجری طرح گرشگری تالاب پیرسلمان قرار گیرد تا در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه این مکان زیارتی و تفریحی باشیم.

وی در ادامه از تدوین چشم‌انداز سه ساله بخش پیرسلمان خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم تا در یک زمان‌بندی مشخص به نتایج قابل ملموسی در این بخش نوپا دست یابیم.

آزرمی در بخش دیگری با اشاره به هفته دولت و افتتاح ۵ طرح مختلف عمرانی در بخش پیرسلمان اظهار کرد: ایستگاه آتش‌نشانی قاسم‌آباد لک‌لک، برق‌رسانی به امامزاده پیرسلمان، بهسازی روستای میوله و گنبله و افتتاح نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهرآجین طرح‌هایی است که به همین مناسبت در بخش پیرسلمان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با تأکید بر اینکه توجه به توسعه و عمران، مسائل فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های بخشداری پیرسلمان است، خاطرنشان کرد: توسعه و امیدواری منوط به داشتن نقشه‌راه است و اگر بخواهیم در آینده نزدیک به اهداف توسعه دست یابیم باید علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها به پتانسیل‌های موجود بخش نیز توجه شود.

وی افزود: نگاه دولت تدبیر و امید یک نگاه کارشناسانه است و توسعه و شکوفایی اقتصادی و مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز از اولویت‌های دولت است.

آزرمی استفاده از ظرفیت مراکزدانشگاهی را برای توسعه بخش پیرسلمان مهم ارزیابی کرد و گفت: در بخش‌های کشاورزی و گردشگری و حوزه اجتماعی با همکاری استانداری و دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی طرح مطالعاتی این بخش درحال تدوین است.

بخشدار پیرسلمان شناسایی و دعوت از سرمایه‌گذاران را یکی از برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: با حمایت نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی این مهم درحال پیگیری و انجام است.

وی در بخش عمران به اصلاح شبکه آب شرب شهر آجین اشاره کرد و افزود: با توجه به فرسوده بودن شبکه آب شرب شهر آجین لازم است در اسرع وقت با تأمین اعتبار این مهم انجام گیرد چرا که همه روزه شکستگی و نشت آب معابر و خیابان‌های این شهر از معضلاتی است که به چشم می‌خورد.

آزرمی در رابطه با بهسازی روستایی نیز گفت: از ٢٩ روستای بخش پیرسلمان تا کنون ۴ روستای بخش هیچ‌گونه عملیات بهسازی انجام نگرفته است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فعالیت بهسازی در این روستاها توسط بنیاد مسکن اسدآباد باشیم.

وی با اشاره به حوزه سلامت در روستاهای بخش پیرسلمان اظهار کرد: متاسفانه تا کنون خانه‌های بهداشت در روستاهای این بخش کمتر مورد توجه مسئولان امر قرار داشته که در راستای رفاه و سلامت روستائیان می‌طلبد مسئولان شبکه بهداشت شهرستان اسدآباد علاوه بر تجهیز، امکانات بهتری را در اختیار جامعه روستایی قرار دهند.

آزرمی با اشاره به پتانسیل بالای بخش پیرسلمان درحوزه کشاورزی و دامداری یادآورشد: با توجه به مرغوبیت و حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی این منطقه علاوه بر توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی می‌توان به ایجاد صنایع‌تبدیلی کوچک نیز توجه کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به بُعد مسافت ایجاد شعبه بانکی، راه‌اندازی شعبه قضائی و ایجاد دفترخانه اسناد رسمی در بخش پیرسلمان از نقش مهمی در کاهش تردد مردم بخش پیرسلمان به شهر اسدآباد برخوردار است.

آزرمی یکی از مطالبات به حق مردم بخش پیرسلمان را ایجاد، راه‌اندازی و استقرار نمایندگی ادارات دانست و گفت: با به انجام رسیدن این اقدام مهم زیرساخت‌های توسعه بخش پیرسلمان فراهم خواهد شد.

وی از مهمترین دغدغه‌های جوانان روستایی را بیکاری و عدم رونق کسب و کار برشمرد و اضافه کرد: ایجاد واحدهای کوچک روستایی از جمله اولویت‌های بخشداری است، در همین راستا در گام نخست با مساعدت استاندار و فرماندار اسدآباد طرح ایجاد کارگاه تولید بلوک، جدول و لوله‌های بتونی با اشتغالزایی ٢٠ نفر و ١۵٠ میلیون تومان سرمایه اولیه و نیز طرح تولید ترشی خانگی با اشتغال ۵ نفر درحال اجراست.

کمبود امکانات و فضاهای ورزشی از دیگر مواردی بود که بخشدار پیرسلمان به آن اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به ورزش و جوانان از نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برخوردار است که در راستای ارتقاء و تقویت رشته‌های ورزشی در هفته دولت نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهرآجین افتتاح خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم تحقق وعده مسئولان دررابطه با دریافت کامل شبکه‌های تلویزیونی در بخش پیرسلمان اظهار کرد: با وجود مکاتبات فراوان متاسفانه تا کنون این امر محقق نشده و مردم این بخش تنها موفق به دریافت تعدادی از کانال‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی می‌شوند.

لایروبی قنوات، کانال‌کشی بین مزارع، اتمام و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی النجه و گنجه، اتمام و تکمیل ساختمان اداره برق، آسفالت راه گدارپهن به فریانج و سرسگاز به چهارچشمه و اصلاح هندسی ورودی شهر آجین ازدیگر مواردی بود که بخشدار پیرسلمان به آن اشاره کرد و گفت: از مسئولان مربوطه خواستاریم تا موارد یاد شده را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار