رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: در روزهای گذشته قیمت لوازم خانگی ایرانی 5 تا 10 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۸۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 22 August 2016
رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: در روزهای گذشته قیمت لوازم خانگی ایرانی 5 تا 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا خانجانی، اظهار کرد: قیمت لوازم خانگی ایرانی همچنان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی علت افزایش قیمت را تک نرخی شدن ارز عنوان می‌کنند، تصریح کرد: یکی از دلایل نامحسوس افزایش قیمت کالای ایرانی مبارزه با کالای قاچاق است که بازار تولیدات داخلی را بهتر کرده و رقابت‌پذیری را کاهش داده است.

وی افزود: تا ابتدای ماه محرم بازار از رکود خارج شده اما در ماه محرم مسلما دوباره رکود را خواهیم داشت اما این رکود باعث کاهش قیمت نشده و تنها تولیدکنندگان در کنار محصولات خود هدیه قرار می‌دهند.

خانجانی با تأکید بر اینکه قیمت‌های فعلی لوازم خانگی به سال 92 برمی‌گردد، عنوان کرد: در سال 92 که دلار به 5000 تومان رسید، باعث شد قیمت کالای ایرانی افزایش پیدا کند اما با کاهش نرخ دلار قیمت‌ها کاهش نیافت.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان طرح کارت خرید 10 میلیون تومانی را طرحی شکست خورده دانست و گفت: به جز 2 یا 3 شرکت تولیدکننده لوازم خانگی هیچ شرکتی از این طرح استقبال نکرد و این طرح با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح کارت‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی توسط بانک مرکزی، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام کرده که 3 کارت اعتباری خرید در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و برنزی به متقاضیان ارائه می‌دهد تا کالا خریداری کنند و محدودیتی در خرید کالای خارجی یا داخلی وجود ندارد که این طرح باعث رونق بازار خواهد شد.

خانجانی یادآورشد: در همدان 300 فروشگاه لوازم خانگی دارای پروانه و 200 فروشگاه فاقد پروانه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار