معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: طبیبان پیش از هر چیز باید مسلح به علوم اخلاق شوند.
کد خبر: ۲۸۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 22 August 2016
معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: طبیبان پیش از هر چیز باید مسلح به علوم اخلاق شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود خدادوست دوشنبه یکم شهریورماه در مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا به مناسبت زادروز شیخ‌الرئیس در آرمگاه بوعلی‌سینای همدان، اظهار کرد: شیخ‌الرئیس پیش از اینکه کتاب قانون شامل علم پزشکی را بنگارد، کتاب شفا و اصول اخلاق و حکمت فلسفه را نوشته است.

وی تصریح کرد: ابوعلی‌سینا نام کتاب طب را قانون گذاشت و می‌دانست که دانسته‌های او الزاما به شفا منجر نمی‌شود و شفای اصلی در دستان پروردگار است.

خدادوست افزود: پیش‌نیاز علم و هنر طبابت، ادب و آداب در این عرصه است به طوریکه پزشک باید بر این باور باشد که شافی اصلی و حقیقی خداست که این موضوع در نگارش کتاب شفا به خوبی بیان شده است.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به مقام علم و دانش بوعلی‌سینا و حضور او در همدان اظهار کرد: متاسفانه ما از دانش و ظرفیت علمی این بزرگان کمتر از دنیای غرب استفاده کرده‌ایم.

خدادوست گفت: رشته تخصصی طب سنتی و داروسازی سنتی بیش از 10 سال است که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایجاد شده و بر اساس آموزه‌های طب ایرانی و سنتی به صورت تلفیقی با طب رایج، از این ظرفیت استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار