نباید به خود اجازه دهیم جوانان و مردم احساس کنند که جامعه اسلامی فضای بانشاطی نیست بلکه همه باید برای ایجاد این فضا تلاش کنند.
کد خبر: ۲۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 22 August 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: باید فضایی ایجاد شود تا جامعه از کالای فرهنگی فاخر بهره مند شود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا، محمدابراهیم الهی تبار در مراسم پاسداشت چهره های برگزیده جوان فرهنگ و هنر استان همدان تحت عنوان صبای جوانی، با قدردانی از جوانان افتخارآفرین استان و ابتکار عمل ارشاد در شناساندن این افراد اظهار کرد: هر جامعه ای می تواند از جمعیت بالای بین سنین 16 تا 64 در راستای توسعه کشور خود استفاده کند که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از این فرصت طلایی بهره مند است.

وی با بیان اینکه می توان با استفاده مطلوب از این ظرفیت های خدادادی در عرصه های مختلف ورزشی، تولیدی، اقتصادی، هنری و فرهنگی به مدت ٢۰ سال استفاده کرد و کشور را به سمت توسعه سوق داد در غیر این صورت تهدید خواهد بود، ابرازامیداواری کرد: با اهتمام دولتمردان و همراهی همیشگی مردم بتوان از این فرصت طلایی استفاده کرد و با فراهم آوردن بستر فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی روز به روز شاهد افتخارآفرینی جوانان بود.

الهی تبار با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به بسترسازی نیست و همه اجزا باید برای کسب موفقیت در این زمینه همراهی کنند، عنوان کرد: نباید به خود اجازه دهیم جوانان و مردم احساس کنند که جامعه اسلامی فضای بانشاطی نیست بلکه همه باید برای ایجاد این فضا تلاش کنند.

وی با تاکید بر وجود قوانین در حوزه فعالیت های هنری و فرهنگی و تمکین همه از آن خاطرنشان کرد: باید فضایی ایجاد شود که جامعه ما از کالای فرهنگی فاخر بهره مند شود بنابراین امید است بتوانیم فضای شاد و بانشاطی را در تمام عرصه ها رقم بزنیم.

الهی تبار با اشاره به برگزاری نشستی با تشکلها و فعالان عرصه فرهنگ و هنر با حضور مدیر ارشد استان در آینده ای نه چندان دور به منظور رفع مشکلات آنها خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته با وجود تنگناهای مالی در عرصه هنر موفق ظاهر شده ایم به طوریکه اکنون استان همدان مورد توجه مسئولان قرار گرفته است کما اینکه سال گذشته در جلسه ای با مجموعه بنیاد فارابی با صراحت در مقابل اعتراض اصفهانی ها مبنی بر انتقال جشنواره فیلم به همدان اعلام کردیم اگر نتوانید جشنواره فیلم کودک را برگزار کنید آمادگی کامل برگزاری هر دو جشنواره را داریم.

به گفته معاون استاندار همدان، همچنان این موضوع را پیگیری می کنیم تا در صورت فراهم شدن مقدمات بتوانیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به صورت کامل و همزمان در استان داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: با راه اندازی موزه عکاسی به عنوان یکی از ظرفیت های عرصه هنر در همدان می توان بستر مناسبی را برای علاقمندان این حوزه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید فعالیت های متعددی در سه سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر استان داشته است، گفت: هدفگذاری استان همدان اجرای برنامه های علمی، فرهنگی و هنری است به طوریکه هم اکنون به قطب برنامه های کودک و نوجوان تبدیل شده ایم.

فاضل عبادی افزود: برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره فیلم نوجوان، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره تخصصی آیات قرآنی در حوزه کودک و نوجوان از جمله برنامه های برگزار شده در راستای هدفگذاری ارشاد همدان است.

وی اظهار کرد: عدالت فرهنگی و تقویت توان بخش خصوصی و تقویت نهادهای صنفی و تشکلهای فرهنگی و هنری جزو سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار