معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:
صالح با بیان اینکه مأموریت‌هایی که به عهده ما در بخش خروج از رکود قرار دارد، هنوز به دوره رونق نرسیده است، ادامه داد: نرخ رشد حداقل 4 درصد را در سال 95 تجربه می‌کنیم.
کد خبر: ۲۸۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 22 August 2016
معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر انجام کار کارشناسی در این سازمان گفت: مباحث سیاسی و خط و خطوطی که بیرون درهای سازمان برنامه و بودجه عرف است، در داخل سازمان جایگاهی ندارد چرا که تنها بحث کارشناسی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا، علیرضا صالح در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان، با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه سازمان برنامه و بودجه، هدایت و راهبری توسعه در سطح کشور است، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه تنها کار برنامه و بودجه قوه مجریه را دنبال نمی‌کند بلکه کل هدایت توسعه‌ای کشور که شامل هر سه قوه می‌شود را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه عهده‌دار وظیفه خطیر و بزرگی است و باید بتواند این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان برنامه و بودجه توسعه‌ای است و سه قوه باید از آن انتظام بگیرند، افزود: به استناد اصل 126 چهار وظیفه مستقیم امور برنامه‏ و بودجه‏ و امور اداري‏ و استخدامي بر عهده رئیس‌جمهور است.

صالح خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه، سازمانی کاملا کارشناسی است، بر این اساس بدنه کارشناسی باید کار را آغاز کند تا رئیس سازمان بتواند نمود آن را در جامعه پیاده کند.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه رئیس سازمان برنامه و بودجه دبیری شورای برنامه‌ریزی است، ادامه داد: از سال 78 بحث شورای برنامه‌ریزی در قانون برنامه سوم به تصویب رسید و پیش از آن کمیته شوراها وجود داشت.

وی اضافه کرد: از سال 78 با یک مصوبه شورای عالی اداری افزایش اختیارات استانها و استانداران مطرح شد و شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استانها در برنامه سوم شکل گرفت.

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه سازمان برنامه و بودجه این است که اثرات تبعی برنامه‌ریزی در شورای برنامه‌ریزی را باز کند، بیان کرد: به طور مثال رکود در بخش صنعت یک معضل است و شورای برنامه‌ریزی برای این معضل می‌خواهد برنامه‌ای را دنبال کند که در کنار سازمان برنامه و بودجه، انجمن خبرگان و متخصصان توسعه‌ای را تعریف کرده و دبیرخانه آن در سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

سازمان برنامه و بودجه به دنبال یکسری معضلات و مسائل ویژه می‌رود

صالح با تأکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه به دنبال یکسری معضلات و مسائل ویژه می‌رود، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه، مدیریت توان تمام کارشناسان، دستگاه‌های اجرایی و خبرگان را کنار هم می‌چنید و اثرات آن را باز می‌کند.

وی افزود: وقتی تصمیمی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گرفته شد، سازمان برنامه و بودجه تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن می‌گذارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه مهمترین مأموریت سازمان را باز کردن اثرات تبعی دانست و بیان کرد: زمانی‌که قرار است سازمان برنامه و بودجه اثرات تبعی را باز کند باید مهمترین دغدغه بحث کارشناسی باشد.

صالح با اشاره به اینکه مباحث سیاسی و خط و خطوطی که بیرون درهای سازمان برنامه و بودجه عرف است، در داخل سازمان جایگاهی ندارد چرا که تنها بخث کارشناسی را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید افرادی را داشته باشد که مهمترین دغدغه آنها کارشناسی و کار کارشناسی باشد.

سازمان برنامه و بودجه همیشه از مباحث غیرکارشناسی دوری کرده است

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه همیشه از مباحث غیرکارشناسی دوری کرده است، ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی شورای اقناعی است و در سازمان برنامه و بودجه مهمترین نکته‌ای که دنبال می‌شود، بدنه کارشناسی معاونان و رؤسا است تا مباحث کارشناسی با درایت مدیریتی آمیخته شود و بتوان بهترین تصمیم را داشت.

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد سازمان برنامه و بودجه در یک‌سال گذشته افزود: انسان باید دو ویژگی داشته باشد تا کارشناس باشد؛ نخست دانش و دیگری تجربه است.

تجربه نرخ رشد حداقل 4 درصد در سال 95

صالح با بیان اینکه مأموریت‌هایی که به عهده ما در بخش خروج از رکود قرار دارد، هنوز به دوره رونق نرسیده است، ادامه داد: نرخ رشد حداقل 4 درصد را در سال 95 تجربه می‌کنیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه در ادامه به معرفی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان پرداخت و با بیان اینکه تحصیلات رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان در زمینه آمایش سرزمینی است، گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ کشور آمایش سرزمین است که اگر از تمام استعدادها و پتانسیل‌های پهنه کشور به خوبی استفاده می‌کردیم اکنون بسیاری از مشکلات در کشور وجود نداشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار