رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: درصدد هستیم یک المان فاخر را در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان نصب کنیم.
کد خبر: ۲۸۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 21 August 2016
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: درصدد هستیم یک المان فاخر را در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان نصب کنیم.

به گزارش ایسنا، کامران گردان یک‌شنبه 31 مردادماه در جمع خبرنگاران، در بحث کاهش تصادفات، مهندسی ترافیک را یکی از رسالت‌های خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر این طرح در کنار رعایت قوانین و آموزش شهروندی به خوبی اجرا شود، تصادفات بیش از این کاهش خواهد یافت.

وی به کاهش 23 درصدی تصادفات در چهار ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: کاهش ترافیک و تصادفات بدون رعایت کردن مهندسی ترافیک امکان‌پذیر نخواهد بود.

گردان در ادامه به ارائه خدمات انجام شده از سال 92 به بعد از سوی کمیسیون خدمات شهر پرداخت و گفت: همه در اجرایی شدن این اقدامات نقش داشته‌اند.

27 مورد اصلاح ساختاری و هزینه‌کرد یک میلیارد و 200 میلیون تومانی

وی با بیان اینکه 27 مورد اصلاح ساختاری توسط کمیسیون خدمات شهری صورت گرفته است، عنوان کرد: اصلاح هندسی پیچ زندان، چهارراه سعیدیه، سه‌راهی شکریه، سه‌راهی شهرک فرهنگیان، ساماندهی خیابان پاستور برای خروج بار ترافیکی آرامگاه بوعلی، فازبندی و ساماندهی ترافیکی میدان دانشگاه مهمترین اقدامات انجام شده بوده است.

گردان اصلاح هندسی چهارراه سعیدیه را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اصلاح هندسی این چهارراه رضایتمندی 80 درصد از شهروندان را به دنبال داشته است.

وی اصلاح هندسی میدان قدس را یکی دیگر از خدمات کمیسیون دانست و گفت: این میدان به علت کوچک بودن مشکلاتی را ایجاد کرده بود که با اصلاح هندسی انجام شده مشکلات را به حداقل رسانده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان به اصلاح هندسی چهارراه مزدقینه نیز اشاره کرد و افزود: ساختار هندسی این چهارراه باعث ایجاد ترافیک زیاد در منطقه می‌شد اما خوشبختانه با اصلاح هندسی ترافیک در این منطقه روان شده است.

گردان درباره وضعیت اصلاح هندسی میدان مدرس هم تصریح کرد: فاز کوچکی از این میدان اصلاح هندسی شده است و مابقی آن نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای اصلاح هندسی چهار منطقه درنظرگرفته شده است، افزود: دوربرگردان‌های سطح شهر تا پایان سال اصلاح خواهند شد.

فازبندی میدان آرامگاه بوعلی در دستور کار است

وی با بیان اینکه فازبندی میدان آرامگاه بوعلی را در دستور کار داریم، عنوان کرد: فازبندی و ساماندهی ترافیکی میدان جهاد رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهرهمدان به خط کشی محوری سطح شهر هم اشاره‌ای داشت و ادامه داد: یک دستگاه خط کشی جدید برای انجام این کار خریداری شده است.

گردان درباره مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده نیز خاطرنشان کرد: 7 میلیارد تومان برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده درنظر گرفته شده است و تا کنون 6 پل عابر پیاده مکانیزه شده و چهار پل دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

90 درصد شهروندان همدانی از کارت بلیت الکترونیکی استفاده می‌کنند

وی استقرار کارت بلیت‌های الکترونیکی در سیستم اتوبوسرانی را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی خدمات شهری برشمرد و افزود: اکنون 90 درصد شهروندان از کارت بلیت‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

گردان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در این زمینه به خوبی پیش رفت، گفت: امیدواریم کارت بلیت‌های الکترونیکی به‌زودی وارد سیستم تاکسیرانی شود تا مشکلات این حوزه نیز به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر 31 دستگاه اتوبوس برای همدان خریداری شده است، ادامه داد: تا کنون 25 دستگاه وارد ناوگان شده و 6 اتوبوس دیگر نیز به‌زودی وارد خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از نصب 200 سایبان در ایستگاه‌های انتظار اتوبوس خبر داد و گفت: تا کنون 150 سایبان نصب شده و 50 سایبان دیگر نیز به‌زودی در حاشیه شهر نصب خواهدشد.

4000 وانت‌بار تحت پوشش سازمان وانت‌بارها قرار دارد

گردان در ادامه ساماندهی وانت‌بارهای سطح شهر را یکی از اقدامات مهم خدمات شهری عنوان کرد و یادآور شد: ساماندهی وانت‌بارها متولی مشخصی نداشت و خدمات شهری در این زمینه خوب عمل کرد.

وی اظهار کرد: اکنون چهار هزار وانت‌بار تحت پوشش سازمان وانت‌بارها قرار گرفته که از نظر بیمه، آموزش و .. ساماندهی خواهند شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه ارتباط خوبی را با سمن‌ها برقرار کرده‌ایم، گفت: سمن‌ها دلسوزان محیط زیست هستند که از آنها در بحث فرهنگ‌سازی استفاده کرده‌ایم.

گردان طرح توزیع عادلانه اتوبوس‌ها در سطح شهر را یکی از مصوبات شورای شهر عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح استفاده از اتوبوس‌ها گردشی شده و همه به یک میزان از اتوبوس‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی از نصب دروبین‌های کنترل سرعت در بلوار ارم و قسمت‌های مختلف شهر تا پایان سال خبر داد و ادامه داد: در سال‌جاری 1.5 میلیارد تومان برای خرید دوربین‌های کنترل سرعت درنظرگرفته شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را یکی کارهای انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تا کنون 30 دستگاه اتوبوس باهزینه هر اتوبوس 80 میلیون تومان بازسازی شده است.

اضافه شدن 5 پارک‌سوار تا پایان سال

گردان از اضافه شدن 5 پارک‌سوار تا پایان سال در سطح شهر همدان خبر داد و عنوان کرد: اکنون 10 پارک‌سوار فعال در سطح شهر وجود دارد.

وی از اصلاح هندسی و ایجاد پارک‌سوار درمیدان امام حسین(ع) خبر داد و افزود: درصورت اصلاح هندسی تمامی تاکسی‌های این منطقه به پارک‌سوار منتقل خواهند شد.

جلوگیری از نصب سایت‌های BTS در سطح شهر همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهرهمدان درباره سایت‌های BTS(دکل‌های تلفن همراه) و مشکلات ایجاد شده از سوی آنها اظهار کرد: سایت‌های BTS چهره شهر را بهم ریخته است.

گردان با بیان اینکه از نصب این سایت‌ها جلوگیری خواهد شد، افزود: 80 سایت BTS غیراستاندارد در سطح شهر نصب شده است که باید ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه دو قسمت از کار ساماندهی سیما و چهره میدان امام(ره) انجام شده است، گفت: متاسفانه میراث فرهنگی برای ساماندهی میدان امام(ره) بودجه پیش‌بینی نکرده است.

وی با بیان اینکه خدمات شهری یک جداره 120 میلیون تومانی را به نفع مردم و میراث فرهنگی بازسازی کرده‌، افزود: طراحی نورپردازی، برداشتن تابلوهای غیراستاندارد و وسایل زائد اعم از کیوسک‌های تلفن و صندوق‌های صدقات از جمله وظایف خدمات شهری در این زمینه بوده است.

بررسی ساخت المان جدید در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان

گردان درباره المان میدان امام(ره) گفت: ساخت المان این میدان در حال بررسی است تا فراخوان آن صادر شود به طوریکه درصدد هستیم یک المان فاخر را نصب و المان فعلی را به موزه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال در تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر تابلوهای جدید نصب خواهد شد، عنوان کرد: تابلوهای نصب شده با تابلوهای خیابان‌های شهرهای بزرگ برابری می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: 75 درصد پارک‌های سطح شهر با آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند.

گردان از تصویب طرحی در رابطه با ساماندهی دست‌فروشانی که سد معبر می‌کنند، خبر داد و اظهار کرد: درباره مشاغل مزاحم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوریکه دامداری‌های منطقه خضر پلمب شده و دست‌فروشان گنجنامه هم با طرح جدید ساماندهی می‌شوند.

پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی تعطیل نشده

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پروژه در حال ساخت تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی تعطیل نشده است، گفت: پیمانکار سه هفته به علت مرخصی کار را تعطیل کرده بود و اکنون پروژه در جریان است البته تأخیر در رسیدن برخی مصالح وجود دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: اجرای این پروژه 30 ماه به طول می‌انجامد و 53 میلیارد تومان برای آن برآورد شده که تاکنون 7.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

استقرار ایستگاه قطار در شهر همدان

وی با اشاره به استقرار ایستگاه قطار در شهر همدان عنوان کرد: وزیر راه و ترابری دو گزینه برای استقرار ایستگاه تعیین کرده که در این راستا ایستگاه تعمیراتی و تخلیه بار در رباط شورین مستقر می‌شود و یک آنتن از سمت شورین تا میدان عاشورا به صورت زیرزمینی در صورت تأمین اعتبار توسط این وزارتخانه کشیده خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار