یک استاد دانشگاه و پیشکسوت روزنامه‌نگاری در ملایر فضای مجازی را دشمن خطرناک و درجه یک مطبوعات و نشریات محلی دانست
کد خبر: ۲۸۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 21 August 2016
یک استاد دانشگاه و پیشکسوت روزنامه‌نگاری در ملایر فضای مجازی را دشمن خطرناک و درجه یک مطبوعات و نشریات محلی دانست و گفت: اکنون فضای مجازی، رادیو، تلویزیون و حتی ماهواره را هم دور زده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نبیئی در جمع خبرنگاران، افزود: امروز وضعیت تلگرام به گونه‌ای است که به جای آنکه ما به دنبال خبر برویم، خبر به دنبال ما می‌آید و در هر لحظه با سیل کثیر اخبار و اطلاعات از کانال‌های مختلف مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: در این وضعیت نشریات و هفته‌نامه و ماهنامه‌ها باید خود را به‌روز کرده و حرفی برای گفتن داشته باشند چرا که اگر افکار عمومی را اغنا نکنند به طور قطع دیگر جایگاهی در سفره اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم نحواهند داشت.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: اگر مطبوعات ما به جایگاهی برسند که بر افکار عمومی و جریان‌های سیاسی تأثیر بگذارند، موفق و پیروز خواهند بود.

نبیئی با اشاره به اینکه سرعت پایین رسانه‌های نوشتاری یک آسیب بزرگ و جدی برای آنها محسوب می‌شود، افزود: مطبوعات محلی باید زمانی منتشر شوند که حرف خاصی برای گفتن داشته باشند و به سمت تحلیل‌های کارشناسانه و عالمانه از مسائل روز پیش بروند.

این پیشکسوت روزنامه‌نگاری در ملایر خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌ها توسعه‌یافتگی در هر کشوری تیراژ بالای روزنامه‌های آن و میزان اقبال مردم به مطالعه نشریات است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار سازمان ثبت احوال کشور در اواخر سال 1394 در سطح ایران افزون بر 10 میلیون نفر بی‌سواد وجود دارد، این آمار  را تهدیدی جدی برای نشریات و رسانه‌های نوشتاری دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار