سفیر سابق ایران در هند و مشاور معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: برای توسعه ملایر باید بر سرمایه‌گذاران داخلی تکیه کرد.
کد خبر: ۲۸۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 18 August 2016
سفیر سابق ایران در هند و مشاور معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: برای توسعه ملایر باید بر سرمایه‌گذاران داخلی تکیه کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی نبی‌زاده در نخستین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان ملایر، افزود: در این زمینه باید از پتانسیل ملایری‌های مقیم خارج از کشور و یا دیگر سرمایه‌گذاران داخلی بهره برد.

وی خواستار تشکیل کمیته پیگیری بعد از اتمام این همایش ملی شد و گفت: باید کلیه وعده‌های مسئولان کشوری و استانی در زمینه رونق اقتصادی شهرستان ملایر تا حصول نتیجه پیگیری شود.

نبی‌زاده با تأکید بر لزوم خودباوری و شایسته‌سالاری، اظهار کرد: مقوله مهم دانش‌محوری یکی از محورهای اساسی چشم‌انداز 20 ساله کشور است.

سفیر سابق ایران در هند به مقایسه وجه تشابهات فرهنگی و تاریخی ایران و هند در ابعاد مختلف پرداخت و تصریح کرد: 69 سال از استقلال هندوستان می‌گذرد و این درحالیست که کارشناسان بر این باورند که تا چند سال آینده هند جای چین را در بحث اقتصادی می‌گیرد.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه هندوستان پس از استقلال خود تا 30 سال یک کالای خارجی وارد نکرد، گفت: این کشور طی این سال‌ها تلاش زیادی برای حفظ استقلالش کرد.

وی ادامه داد: طی 17 سال اخیر هند بیش از 9 درصد رشد اقتصادی داشته و یکی از دلایل پیشرفت این کشور داشتن وحدت کلمه در تمامی سطوح و بین کلیه اقشار مردم بوده است.

سفیر سابق ایران در هند و مشاور دکتر عراقچی خاطرنشان کرد: در ایران نیز ما در 12 سال بعد از انقلاب درگیر گروهک‌ها و منافقین جنگ ایران و عراق بودیم، در 10 سال دوم درگیر بازسازی و در 10 سال اخیر توانستیم جایگاه خودمان را در دنیا و در عرصه بین‌المللی ثابت کنیم.

نبی‌زاده افزود: طی سال‌های پس از انقلاب مردم ایران وحدت کلمه‌ای را که مورد تأکید امام خمینی(ره) بود، حفظ کرده‌اند اما این حفظ وحدت تا حدودی بین سیاسیون رعایت نشد.

وی بر لزوم حفظ دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در مقابله جدی با نفوذ بیگانگان تأکید و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، بحث امروز نیست و رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته به طور مکرر بر اهمیت رونق اقتصادی بدون تکیه بر درآمدهای نفتی تأکید داشتند.

نبی‌زاده برگزاری نخستین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان ملایر را گامی موثر و ماندگار در این زمینه دانست و اظهارامیدواری کرد: شرایط توسعه بیش از پیش در این شهرستان فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار