دبیرکل کانون کارآفرینان صنعتی کشور و مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید صنایع فرآوری انگور و یک خط تولید پیشرفته کشمش در ملایر ایجاد شود.
کد خبر: ۲۸۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 18 August 2016
دبیرکل کانون کارآفرینان صنعتی کشور و مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید صنایع فرآوری انگور و یک خط تولید پیشرفته کشمش در ملایر ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین ملایری در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه در هر منطقه‌ای پتانسیل‌های خاصی برای توسعه وجود دارد، افزود: در مورد شهرستان ملایر نیز باید موتورهای محرک شناسایی و قابلیت‌های موجود به حرکت درآید.

وی انگور و کشمش ملایر را یکی از موتورهای کلیدی توسعه شهرستان دانست و اظهار کرد: باید صنایع فرآوری انگور و یک خط تولید پیشرفته کشمش در ملایر ایجاد شود.

ملایری با بیان اینکه باید استانداردهای جهانی در تولید کشمش ملایر لحاظ شود، تصریح کرد: درصد ارزش‌افزوده در تولید انگور و کشمش ملایر باید ارتقاء یابد و از ظرفیت پژوهشکده ملی انگور و کشمش دانشگاه ملایر استفاده بهینه شود.

وی خاطرنشان کرد: از هفت سال پیش در سطح دنیا روش کار اقتصادی از لابراتوارهای دانشگاه به ذهنیت افراد علاقه‌مند به کارآفرینی تغییر یافته است به گونه‌ای که امروزه باید از ایده‌پردازان خلاق و جوان استفاده کرد.

ملایری بر لزوم دایر شدن دوره‌های کارآغازی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و مبل و منبت شهرستان ملایر برای تصاحب بازارهای صادراتی تاکید کرد و از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری خواست در این زمینه گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ برهه زمانی به اندازه اکنون زیرساخت‌های پیشرفت و توسعه در ملایر فراهم نبوده است، گفت: امروز تحول عظیمی در عرصه‌های مدیریت سیاسی و مدیریت شهری ملایر فراهم شده است.

مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه توسعه در دنیای امروز یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی است، گفت: اگر توسعه اقتصادی نداشته باشیم، باید نگران امنیت کشور بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار