مدیرکل محیط‌زیست استان همدان گفت: بحران آب مهمترین چالش زیست محیطی استان است.
کد خبر: ۲۷۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 17 August 2016
مدیرکل محیط‌زیست استان همدان گفت: بحران آب مهمترین چالش زیست محیطی استان است.

به گزارش مهر ، نشست منطقه‌ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار با حضور رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، به میزبانی همدان برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست همدان در مراسم آغازین این نشست گفت: تنوع زیستی، وجود جاذبه‌های توریستی متنوع و قرار گرفتن گردشگری به‌عنوان محور توسعه در همدان از مهم‌ترین ظرفیت‌های زیست‌محیطی همدان به شمار می‌رود.

محمدرضا محمدی چالش‌های محیط زیستی استان را برشمرد و گفت: بحران آب از مهم‌ترین این چالش‌هاست به‌طوری‌که در برخی روستاهای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود، عدم تعادل دام و مرتع از دیگر چالش‌های موجود در محیط‌زیست استان است و در استان همدان سه برابر مراتع، دام وجود دارد.

وی به مدیریت پسماند در استان اشاره و خاطرنشان کرد: پس از ۸ سال وقفه در تشکیل کارگروه مدیرت پسماند، خوشبختانه طی دو سال اخیر این کارگروه فعال‌شده است.

محمدی ادامه داد: طی یک‌ساله اخیر تکلیف برنامه‌ای مدیریت پسماند در ۵ بخش مشخص و برنامه‌های آن تدوین و مصوب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان از تجهیز ۹۰ درصد بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های بیدارسازی پسماندهای عفونی خبر داد و تصریح کرد: استانداردسازی ۳ ایستگاه پایش هوای استان، بهبود معیشت محیط‌بانان این اداره و جلب مشارکت مردم در راستای حفاظت محیط‌زیست ازجمله دستاوردهای محیط‌زیست استان بوده است.

وی از افزایش تقریباً دو برابری تشکل‌های مردمی در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: محیط‌زیست استان در این زمینه با ۲۲ دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

محمدی استقرار نامناسب فعالیت‌های اقتصادی را ازجمله چالش‌های استان برشمرد و عنوان کرد: کارگروه مقابله با آلودگی هوا از سال ۷۲ در استان تشکیل نشده بود که امروزه شاهد برگزاری آن هستیم.

وی بابیان اینکه استان همدان ۶ منطقه حفاظت‌شده و ۱۲ منطقه شکارممنوع دارد، گفت: ۱۱.۲ درصد از مساحت استان تحت مدیریت این اداره کل است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان وجود ۳ تالاب طبیعی را ازجمله ظرفیت‌های لازم برای گردشگری خواند و گفت: همدان ۱۵۴۰ گونه گیاهی، ۴۲ گونه خزنده، ۴۰ گونه پستاندار و ۳۸ گونه ماهی دارد.

نشست منطقه‌ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار از ۲۶ مرداد آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار