فرماندار شهرستان اسدآباد از تعریض جاده گردنه اسدآباد برای ایمن‌سازی و توسعه حمل و نقل گردنه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 16 August 2016
فرماندار شهرستان اسدآباد از تعریض جاده گردنه اسدآباد برای ایمن‌سازی و توسعه حمل و نقل گردنه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود بکایی در جمع خبرنگاران از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴١ پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبرداد و افزود: این تعداد پروژه عمرانی، آموزشی، خدماتی و کشاورزی شامل ٣٧ پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری و ۴ پروژه قابل کلنگ‌زنی است.

وی با اشاره به مجموع اعتبارات و تسهیلات ٣٧ پروژه قابل بهره‌برداری با اعتباری افزون بر ١۶٩ میلیارد و ٢٩٨ میلیون ریال اظهار کرد: ۴ طرح نیز با اعتباری افزون بر ٩١ میلیارد و ١۵٠ میلیون ریال در شهرستان به مناسبت هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

بکایی از گازرسانی به سه روستای شهراب، ویرایی و روستای توریستی و گردشگری ملحمدره در هفته دولت خبرداد و اضافه کرد: رینگ تقویتی گاز بخش پیرسلمان دهستان چهاردولی نیز در این دهه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح و بهره‌برداری گازرسانی به سه روستای فوق 100 درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار شهرستان اسدآباد صاحب لوله‌کشی گاز خواهند شد، تصریح کرد: از ٨٢ روستای شهرستان اسدآباد ١۶ روستا زیر ٢٠ خانوار هستند.

بکایی خاطرنشان کرد: ٩٩ درصد جمعیت روستایی شهرستان اسدآباد با افتتاح این سه طرح تحت پوشش گاز روستایی هستند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح اجرای شبکه فاضلاب شهر اسدآباد گفت: تا کنون ۶۵ درصد از شبکه‌گذاری فاضلاب شهر اسدآباد انجام شده و ٣٩ درصدشهروندان اشتراک فاضلاب هستند.

بکایی با بیان اینکه از ١٢٠ کیلومتر شبکه فاضلاب شهرستان تا کنون ٨٠ کیلومتر انجام شده است، عنوان کرد: طی سه سال گذشته در دوره دولت یازدهم بخش اعظم آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهرداری جداسازی شده و چندین چاه جدید حفر و چندین چاه آسیب‌دیده ترمیم شدند.

بکایی اضافه کرد: در سال‌جاری میزان مشکل تامین آب شرب شهرستان تاحدود بسیاری حل شده است.

وی افتتاح کتابخانه عمومی چنارسفلی، افتتاح فاز اول دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، پایگاه آتش‌نشانی قاسم‌آباد لک‌لک، آبیاری تحت فشار در دو روستای خاکریز و نجف‌آباد، دو واحد پرورش ماهی در دو روستای علی‌آباد و بهراز، خانه عالم روستای چنارعلیا، اجرای طرح هادی روستاهای میوله، گذرکجین، قاسم‌آباد لک‌لک و قادرآباد، احداث شبکه فشار ضعیف روستایی، تامین برق انشعابات جدید شهرستان، تعویض کنتور معیوب تکفاز، تامین برق انشعابات جدید کشاورزی و صنعتی، جدولگذاری روستایی، زیرسازی و آسفالت روستایی و ١١ واحد مسکن روستایی در طویلان سفلی توسط کمیته امداد را از اهم پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری شهرستان اسدآباد در هفته دولت عنوان کرد.

وی ادامه داد: احداث دانشکده پرستاری، ساختمان پزشکی قانونی، توسعه کتابخانه شهید رجایی و تجهیز و نوسازی اراضی روستاهای دوبراله، پیرملو و محمدآباد طرح‌هایی هستند که در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هفته دولت تصریح کرد: چندین برنامه فرهنگی و اجتماعی و عمومی نیز به همین مناسبت در سطح شهر و روستاهای اسدآباد و بخش پیرسلمان برگزار شده و چهار نیم روز از روزهای هفته دولت استاندار و معاونانش در شهرستان حضور خواهند داشت.

بکایی افزود: دیدار با امام جمعه، گلباران مزارشهدا، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری مسابقات پینگ‌پنگ ویژه کارمندان، برگزاری مسابقات کیک‌بوکسینگ بانوان، اجرای برنامه میقات صالحین بسیج، برگزاری مسابقات دارت و طناب‌کشی کارمندان، برگزاری بزرگداشت شهدای کارمند و جهادگر و مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و عضویت رایگان اعضا در کتابخانه‌های عمومی شهرستان از اهم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان در هفته دولت خواهد بود.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به بهسازی روستایی اظهار کرد: از ٨٢ روستای بالای ٢٠ خانوار اسدآباد تا کنون ۴۶ روستا بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه ۵٧ درصد از کل روستاهای بالای ٢٠ خانوار اسدآباد بهسازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: شاخص بهسازی روستایی شهرستان اسدآباد از میانگین شاخص استان و کشوری نیز بالا است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه امسال کتابخانه استاندارد اسدآباد دارای ١۶ میلیارد ریال اعتبار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این میزان اعتبارات در سال‌جاری کتابخانه استاندارد اسدآباد از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار شود.

بکایی تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان را ۵ کتابخانه شامل دو کتابخانه شهری در اسدآباد و شهر آجین و سه کتابخانه روستایی برشمرد و اظهار کرد: کتابخانه چنارسفلی نیز در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین در بحث ایجاد کتابخانه اولویت شهرستان روستاهای بالای ١۵٠٠ نفر جمعیت خواهد بود.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصدی پروژه سد نعمت‌آباد خبر داد و گفت: تا سه سال آینده این طرح افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره اقدامات و فعالیت‌های کلی و عمده برای برخی زیرساخت‌ها در دوره سه ساله دولت یازدهم بیان کرد: طی این مدت 4500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از سیستم آبیاری مدرن بهره‌مند شدند.

بکایی افزود: ١٣ هزار و ۵٠٠ هکتار اراضی شهرستان اسدآباد به آبیاری‌های بارانی و قطره‌ای مجهز شده که لازم است ١٠ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تبدیل شوند.

وی یادآور شد: با توجه به بحران آب و کاهش منابع زیرزمینی علاوه بر تبدیل شرایط اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار، تغییرالگوی کشت باید مدنظر بوده که کشت کنجد، کلزا و زعفران جزء برنامه‌های سطح شهرستان بوده و درحال پیگیری است که امیدواریم با استقبال کشاورزان روبرو شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره‌برداری پروژه کنارگذر اسدآباد در سال آینده خبر‌ داد و گفت: در صورتی‌که امسال تخصیص خوبی به این پروژه تزریق شود تا سال آینده پروژه فوق افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پیشرفت فیزیکی کنارگذر اسدآباد را ٨٠ درصد اعلام کرد و یادآورد شد: تاکنون برای این پروژه اعتباری افزون بر ١۴میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه به اعتباری افزون بر ٢۶ میلیارد تومان دیگر نیاز خواهد بود.

بکایی در بحث راه نیز تصریح کرد: طی مدت فوق طرح‌ها و چندین پروژه در شهرستان اجرا شده و در دست اجراست.

وی اجرای ایمن‌سازی مسیر راه‌های اصلی و شریان‌ها به ویژه جداسازی لاین‌ها و خطوط جاده‌های متصل به هم را در شهرستان از اثربخشی مطلوبی دانست و گفت: طرح ایمن‌سازی محور اسدآباد تا پل شکسته با نصب نیوجرسی از جمله این اقدامات بوده است.

بکایی با اشاره به تعریض جاده گردنه اسدآباد برای ایمن‌سازی و توسعه حمل و نقل گردنه افزود: در این طرح قرار است گردنه اسدآباد ١٠ متر تعریض شود که در حال حاضر در مرحله ساخت و ابنیه و برداشتن تراشه و تپه‌ها است و در مرحله اول برای این طرح ١٠ میلیارد اعتبار اختصاص یافته است.

وی آسفالت راه اسدآباد به خنداب، روکش آسفالت اسدآباد به داشبلاغ، آسفالت سیاه گله به میوله و روکش آسفالت اسدآباد به آجین را از دیگر اقدامات انجام شده در بحث راه طی سه سال گذشته عنوان و اظهار کرد: در بخش روستایی همه روستاهای اسدآباد به جز قراکند دارای ارتباط راه آسفالته هستند.

بکایی با اشاره به پیشرفت ۶٠ درصدی طرح توسعه بیمارستان قائم(عج) گفت: این طرح جزء پروژه‌های سفر ریاست جمهوری قرار گرفت و ساخت کلینیک تخصصی شهر نیز در این بیمارستان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه بیمارستان قائم(عج) ١٠٠ میلیارد ریال برآورد شده که بخش بیشتر آن پرداخت و بخشی باقیمانده است.

وی با بیان اینکه در بحث سلامت خانه بهداشت قراکند نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: ساخت درمانگاه شماره یک شهری در دست اجراست و در آینده ساخت درمانگاه شماره ٣ شهری نیز انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار