آتش‌سوزی گسترده انبار ضایعات لوله‌های پلی‌اتیلن در جاده روستای انصارالامام با تلاش دو ساعته 11 آتش‌نشان مهار شد.
کد خبر: ۲۷۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 16 August 2016
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌سوزی گسترده انبار ضایعات لوله‌های پلی‌اتیلن در جاده روستای انصارالامام با تلاش دو ساعته 11 آتش‌نشان مهار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: بامداد روز سه‌شنبه 26 مردادماه اکیپ عملیاتی شهرداری مریانج ساعت 40 دقیقه بامداد با حضور در صحنه آتش‌سوزی انبار ضایعات با مشاهده شدت و گستردگی حریق در تماس با سامانه 125 همدان درخواست نیروی کمکی کرد. با دریافت این گزارش بلافاصله سه اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های مرکزی، 14 و 17و یک اکیپ پشتیبانی با 11 نفر آتش‌نشان به نشانی اعلام شده در میدان کربلا جاده روستای انصارالامام اعزام شدند.

وی عنوان کرد: آتش‌نشانان اعزامی پس از 4 دقیقه در محل حادثه حاضر شده و با مشاهده وضعیت آتش‌سوزی که سطح گسترده‌ای را دربرگرفته و درحال سرایت به انبارها و ساختمانهای مجاور بود، عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

بیاناتی ادامه داد: با توجه به وسعت آتش‌سوزی و حجم بالای مواد سوختنی ازجمله ضایعات پلی‌اتیلن در محل حادثه آتش‌نشانان با تقسیم شدن به 3 اکیپ عملیاتی از سه جهت اقدام به مقابله با آتش و جلوگیری از گسترش آن کردند.

وی اضافه کرد: پس از دو ساعت تلاش مستمر، آتش‌نشانان موفق شدند حریق را به طور کامل مهار و محل حادثه را برای جلوگیری از وقوع دوباره آتش‌سوزی ایمن‌سازی کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان تصریح کرد: بر اساس این گزارش طبق اعلام مرکز پیام و کنترل فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان روز 25 مردادماه شهروندان 380  بار با سامانه 125 تماس گرفته‌اند که از این تعداد تماس 14 مورد منجر به عملیات شده، 21 تماس برای مشاوره و راهنمایی، 40 تماس اشتباه و متاسفانه 305 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات‌ انجام شده در این تاریخ 12 مورد آتش‌سوزی شامل دو مورد حریق ضایعات در جاده روستای انصارالامام و بلوار ارتش، حریق کوره آجرپزی در جورقان، حریق خودروی فرسوده در خیابان 17 شهریور، حریق مخروبه در محوطه کبابیان، حریق باغ در جاده ملایر و 6 مورد حریق عمدی مراتع و پوشش گیاهی بلوار ارم 3 مورد، میدان قائم(عج)، اعتمادیه و جاده ملایر بوده است. همچنین دو مورد عملیات امداد و نجات شامل نجات افراد محبوس شده در اتاق در میدان پاسداران و نجات افراد محبوس شده در آسانسور در گنجنامه توسط آتش‌نشانان به انجام رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار