فرماندار شهرستان همدان گفت: اقامه نماز جامعه را از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی نجات می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 16 August 2016
فرماندار شهرستان همدان گفت: اقامه نماز جامعه را از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی نجات می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علی تعالی سه‌شنبه 26 مردادماه در شورای نماز شهرستان همدان، تصریح کرد: همه ما نگران عدم اقامه نماز در سطح جامعه هستیم چرا که آثاری در اقامه نماز وجود دارد که جامعه ما را از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه نقش روحانی در جذب نمازگزار و اقامه نماز بسیار تاثیرگذار است، افزود: برای افزایش نمازگزار و اقامه نماز پرشکوه‌تر باید تربیت نسل جوان را از مدارس آغاز کنیم تا در بزرگسالی تبدیل به نمازگزاران واقعی شوند.

فرماندار همدان اظهار کرد: اقامه نماز از معرفت دینی برخاسته است اما متاسفانه امروزه آسیب فضای مجازی عاملی برای انحراف از معرفت دینی است.

تعالی با بیان اینکه تمام مدیران باید از نمازگزاران واقعی و حقیقی باشند، تاکید کرد: نوع رفتار و کردار نمازگزار در جذب افراد دیگر به نماز بسیار تاثیرگذار است؛ به عنوان مثال اگر مدیری در صف نماز بایستد اما رفتار و کردار مناسبی با ارباب‌رجوع یا زیردستان نداشته باشد، موجب دلسردی آنها از نماز و دین می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز راه نجات ماست و اگر همراه با معرفت باشد هرگز ترک نمی‌شود، به رفتار روحانیون و هیئت امنای مساجد با جوانان اشاره کرد و گفت: رفتار این افراد با جوانان باید به نحو احسن و به دور از پرخاشگری باشد تا جوانان جذب صف‌های نماز جماعت شوند.

تعالی از مساجد روستاهای دور افتاده که فاقد روحانی و امام جماعت هستند، یاد کرد و گفت: ما به طور جدی پیگیر هستیم تا مساجد فاقد روحانی از امام جماعت برخوردار شوند همچنین به مساجدی که از نظر مالی ضعیف هستند کمک‌های مالی می‌کنیم.

وی به برگزاری همایش کاربردی نقش نماز اشاره کرد و افزود: از برگزاری این گونه همایش‌ها استقبال می‌کنیم.

تعالی به مسابقات کتابخوانی با موضوع نماز اشاره کرد و گفت: چه خوب است که اینگونه مسابقات برای فرزندان خانواده‌ها برگزار شود.

فرماندار همدان از ابتکار و خلاقیت مدیران برای جذب افراد و ترویج به اقامه نماز یاد کرد و ادامه داد: باید آسیب‌شناسی کنیم تا بدانیم چرا برخی در امر اقامه نماز بی‌توجهی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار