یک وب‌سایت خبری مدعی شد روسیه برخی از جنگنده‌های بمب‌افکن خود را برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه به پایگاه هوایی همدان انتقال داده است.
کد خبر: ۲۷۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 16 August 2016
یک وب‌سایت خبری مدعی شد روسیه برخی از جنگنده‌های بمب‌افکن خود را برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه به پایگاه هوایی همدان انتقال داده است.

به گزارش تابناک همدان، پایگاه خبری "almasdar news" با ادعای اینکه به تعدادی تصاویر اختصاصی از استقرار جنگنده بمب‌افکن‌های استراتژیک "TU-22M3” روسیه در پایگاه هوایی همدان دست‌یافته، با انتشار این تصاویر مدعی شده است این هواپیماها به دلیل فاصله کوتاه‌تر پایگاه همدان با سوریه و صرفه‌جویی در وقت و هزینه در این پایگاه ایران استقرار یافته‌اند.

به نوشته این وب‌سایت خبری، این هواپیماهای جنگنده از پایگاه هوایی "موزدوک" در روسیه به همدان انتقال یافته‌اند.

بنا بر ادعای این گزارش، توافق اخیر نظامی و امنیتی بین ایران و روسیه، اجازه استقرار هواپیماهای نظامی روسیه را در ایران می‌دهد.

این گزارش مدعی شده است هواپیماهای روسیه پیشتر برای حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه باید مسافتی بیش از 2150 کیلومتر را می‌پیمودند، در حالی که فاصله پایگاه هوایی همدان تا محل استقرار نیروهای داعش در حومه پالمیرا سوریه تنها 900 کیلومتر است.

این مسافت برای جنگنده‌های روسیه 60 درصد کوتاه‌تر است.

بنا به ادعای این گزارش، این جنگنده بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه به دلیل بزرگی - بزرگ‌ترین جنگنده بمب‌افکن جهان - مناسب استقرار در پایگاه هوایی روسیه در شهر بندری لاذقیه سوریه نیستند. روسیه هنوز تعداد جنگنده بمب‌افکن‌های مستقر شده در پایگاه هوایی همدان را اعلام نکرده است.

بنا بر این گزارش، پیشتر روسیه برای حمله موشکی به مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه از حریم هوایی ایران و عراق استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، ایران و روسیه هنوز به طور رسمی درباره صحت یا سقم ادعای این وب‌سایت خبری موضع‌گیری نکرده‌اند.

این خبر در حالی انتشار یافته که میخاییل بوگدانف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین - رئیس‌جمهور روسیه - در امور خاورمیانه به ایران سفر کرده تا با مقامات ایرانی درباره بحران سوریه رایزنی کند. گفته می‌شود گفت‌وگو درباره موضع جدید دولت ترکیه در قبال سوریه یکی از محورهای اصلی رایزنی‌های بوگدانف با مقامات ایران است.

در زیر، تصاویر منتشره "المصدر نیوز" از استقرار جنگنده بمب‌افکن‌های روسی در پایگاه هوایی همدان را مشاهده می‌کنید:

ادعای استقرار جنگنده‌های روسیه در همدان +تصاویر

ادعای استقرار جنگنده‌های روسیه در همدان +تصاویر

ادعای استقرار جنگنده‌های روسیه در همدان +تصاویر

ادعای استقرار جنگنده‌های روسیه در همدان +تصاویر


روسیه استقرار هواپیماهای جنگی در ایران را تایید کرد

وزارت دفاع روسیه استفاده از پایگاه هوایی همدان برای پرواز جنگنده‌های خود به سمت سوریه را تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید خبر استقرار بمب‌افکن و جنگنده‌های خود در پایگاه هوایی همدان واقع در غرب ایران اعلام کرد: این هواپیماها با حملات خود تا کنون پنج انبار عمده سلاح را در نزدیکی شهر حلب در سوریه نابود کرده‌اند که برای تامین سلاح به گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در بیانیه وزرات دفاع روسیه هم‌چنین آمده است بمب‌افکن دوربرد  TU-23M3 و جنگنده‌های SU-34 اوت (سه‌شنبه) از پایگاه هوایی همدان در ایران پرواز کرده و حملات گروهی را علیه اهدافی مربوط به داعش و جبهه النصره در اطراف شهرهای حلب، دیرالزور و ادلب انجام داده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه این هوایپیماها هم چنین سه نقطه فرماندهی جنگ و اردوگاه‌های آموزشی را در حلب، الباب و دیرالزور هدف قرار داده‌اند که به موجب آنها تعداد قابل توجهی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.لات خود تا کنون پنج انبار عمده سلاح را در نزدیکی شهر حلب در سوریه نابود کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زینال همدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
استقرار این هواپیما های قراضه خطر سقوط انها بر سر شهروندان کبودراهنگی و همدانی را به شدت بالا می برد لذا من مخالف اسقرار آنها در پایگاه نوژه را دارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار