معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از ایجاد خانه سلامت در محله های مختلف شهر همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 16 August 2016
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از ایجاد خانه سلامت در محله های مختلف شهر همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قدیمی در جلسه بررسی وضعیت راه اندازی اداره سلامت شهرداری همدان گفت: اداره سلامت با هدف بهبود کیفیت زندگی و توانمندسازی شهروندان در مقابل حوادث و آسیب های شهری و پیشگیری از مشکلات و بیماریها راه اندازی شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان راه اندازی، هدایت و کنترل خانه های سلامت در محلات و ایجاد ایستگاههای سلامت در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه ریزی درراستای مشارکت فعال و توانمند سازی مردم در تامین و ارتقاء سلامت خود و جامعه، تلاش در راستای تامین محیط زیست سالم شهری و انجام پژوهش کاربردی در حوزه سلامت از مهمترین وظایف اداره سلامت شهرداری همدان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه ای هنجارها مراعات نشود، کج روی پدید می آید و رفتارها آسیب می بیند، گفت: عدم پایبندی به هنجارهای اجتماعی موجب پیدایش آسیب اجتماعی است.

قدیمی بهبود کیفیت زندگی شهروندان، بالا بردن سطح آگاهی های مردم و اجرای برنامه های پیشگیری از رفتارهای پرخطر را از اهداف بلند مدت اداره سلامت بیان کرد و از ایجاد خانه های سلامت در محله های مختلف شهر همدان خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد خانه های سلامت، سطح سلامت ساکنان از طریق هدایت و اجرای پروژه محله سالم ارتقاء خواهد یافت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان بیان کرد: خانه سلامت باید برنامه های اعلام شده اداره کل سلامت را از طریق اداره سلامت منطقه، برنامه ریزی، سازماندهی هدایت و کنترل کند.

وی با بیان اینکه نقاط آسیب پذیر محله باید شناسایی شده و مشکلات برجسته آن مشخص شود، گفت: خانه سلامت باید اطلاعات کاملی از بافت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی محله را به تفکیک تهیه کند و از ساکنان محله نیازسنجی در ابعاد مختلف سلامت را به عمل آورده و اولویت ها بر اساس نتایج به دست آمده استخراج شود.

قدیمی تاکید کرد: خانه سلامت با همکاری اعضای شورای اجتماعی محله و در قالب شورای سلامت محله، سازمان های غیردولتی فعال در هر منطقه و محله را شناسایی و در راستای اهداف خانه سلامت، ضمن ارائه تسهیلات، حمایت های لازم را بر اساس برنامه ها از آنان به عمل می آورد.

مسئول اداره سلامت شهرداری همدان نیز گفت: اداره سلامت اهداف خود را در قالب خدمات فراوان با کمترین هزینه در زمینه های چون مددکاری اجتماعی، مشاوره روانشناسی، مشاوره در زمینه بیماریهای خاص، مشاوره در زمینه فرزند پروری، مهارتهای زندگی، آموزش حرکات اصلاحی و حقوق خانواده، امداد و کمکهای اولیه، تغذیه سالم، آموزش بهداشت، محیط زیست، معاینات پزشکی، کارگاه بلوغ تحقق خواهد بخشید.

حسین رضایی همچنین از ساماندهی مشاورین در تمامی مراکز فرهنگی شهرداری خبر داد و افزود: در این راستا کارگاه های آموزشی ویژه کارشناسان و مشاوران اداره سلامت با موضوعاتی چون آسیب های ناشی از شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، شکاف های نسلی، خشونت خانگی علیه زنان و کودکان برگزار می شود.

وی همچنین از تشکیل کارگاه های مهارت های پیش از ازدواج و زندگی، حل تعارض بین زوجین، فرزندپروری، برقراری ارتباط با فرزندان و مشاوره های فردی در مراکز فرهنگی و علمی شهرداری همدان خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار