هزینه در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری است و هزینه کرد در این بخش را نباید هدر دادن سرمایه تلقی کرد.
کد خبر: ۲۷۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 15 August 2016
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: هزینه در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری است و هزینه کرد در این بخش را نباید هدر دادن سرمایه تلقی کرد.

محمد ابراهیم الهی تبار در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: مدرسه و نظام تعلیم و تربیت باید در کانون توجه قرار گیرد چون رشد و توسعه افراد از مدرسه آغاز می شود.

وی افزود: گنجاندن مسائل زیست محیطی در دروس دانش آموزان از برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای نهادینه کردن این مسائل از سنین پایه است.

معاون استاندار همدان بر ضرورت برگزاری مراسم ادای احترام به پرچم تاکید کرد و گفت: برای افزایش عرق ملی بین دانش آموزان مسئولان موظف هستند برای علاقمند کرن دانش آموزان به کشور احترام به پرچم به عنوان نماد ملی را جدی بگیرند.

الهی تبار با بیان اینکه هنگام مطرح شدن هدایت تحصیلی با وجود ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، استان با این موضوع مخالفت کرد افزود: هدایت تحصیلی کار درستی بود ولی روش و شیوه پیش بینی شده برای اجرای آن بسیار نامناسب بوده و نقد بر آن وارد بود.

وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی باید متناسب با ظرفیت آموزشی استان باشد و در قالب نظام آموزشی ضابطه مند اجرایی شود.

معاون استاندار همدان با یادآوری اینکه هدایت تحصیلی در برنامه پنجم قرار داشت ولی اجرایی نشد گفت: امسال آموزش و پرورش برای اجرای هدایت تحصیلی ورود کرد ولی رئیس جمهوری خواستار تغییر شیوه و اجرای کار شد.

الهی تبار در بخش دیگری اظهار کرد: برای پیگیری امور دو روش برنامه محور و طرح محور وجود دارد که محاسن برنامه محوری، مشخص شدن وظایف افراد، وجود مقیاسی برای کنترل و اندازه گیری روند اجرای کار و داشتن برنامه مشخص است.

وی در خصوص دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: با قرار دادن و انعکاس اهداف و عملکرد سازمانی در یک سایت مردم به راحتی می توانند روند فعالیت یک مجموعه را بررسی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: مشارکت و تحقق گفتمان مردم در تصمیم سازیها هنگام فراهم کردن زمینه دسترسی آزاد آنها به اطلاعات فراهم می شود.

الهی تبار تاکید کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات و مشارکت مردم در تصمیم گیری ها می تواند هر مجموعه ای را پویا و شاداب کند.

وی با ذکر اینکه تجربه نشان داده حرکت با برنامه موجب تحقق اهداف می شود خاطر نشان کرد: با وجود رسیدن درآمد نفتی ایران به 76 میلیارد دلار در دولت دهم ولی رشد اقتصاد و سرمایه گذاری کاهش و تورم افزایش یافت که این امر بیانگر نبود برنامه مشخص است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که با کاهش درآمد نفتی به 27 میلیارد دلار در دولت یازدهم ولی تورم مهار و شاهد رشد اقتصادی و سرمایه گذاری هستیم.

معاون استاندار همدان در خصوص تفاوت برنامه محوری با پروژه ای عمل کردن گفت: در برنامه محوری انضباط مالی و پولی ایجاد شده، بجای توزیع ثروت، ثروت ملی حفظ می شود و در نهایت صرفه جویی و بهینه هزینه کردن را به دنبال دارد.

الهی تبار در ادامه با تاکید بر ضرورت شکل گیری پروژه مهر در درون سازمان آموزش و پرورش گفت: برای اجرایی کردن بسیاری از طرح ها نیازی به اختصاص اعتبار نیست بلکه تلاش متولیان و حمایت معنوی نیاز است.

وی تاکید کرد: باید برای اجرای طرح مهر یک همفکری و مشارکت در استفاده از ایده های نو تا آغاز سالتحصیلی جدید ایجاد شود و در این راستا با راه اندازی سایتی برای دریافت نقطه نظرهای مردم از پیشنهادهای سازنده آنها استفاده شود.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی دولت مکلف به تامین آموزش و پرورش رایگان است و باید همه ملزومات را با ساخت فضای آموزشی و تامین وسایل آموزشی برای دانش آموزان تامین کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان بیان کرد: دولت باید بستر لازم برای یادگیری علم از سوی دانش آموزان را فراهم کند که در این راستا هم اینک در دورترین روستاها با وجود شمار اندک دانش آموز و نداشتن توجیه اقتصادی، سیستم آموزش و پرورش به صورت رایگان خدمات ارائه می دهد.

الهی تبار تاکید کرد: نباید هیچگاه از مشارکت مردم در امور آموزشی غافل شد چون بعد از پایان یافتن جنگ تحمیلی این خیران مدرسه ساز بودند که نظام آموزشی را نجات دادند.

وی افزود: رویکرد مسئولان اجبار در دریافت کمک های مردمی نباشد چون در صورت نمایان کردن وضعیت و اهمیت فضای آموزشی برای مردم آنها داوطلبانه به نظام آموزشی کمک می کنند که البته لازمه این امر فعال شدن سمن ها است.

معاون استاندار همدان از مدیران خواست تا با حضور در جلسه های شهرستانی از تمامی ظرفیت ها برای اجرایی کردن پروژه مهر بهره بگیرند.

الهی تبار پیشنهاد داد: فعالیت بین منطقه ای و شهرستانی ایجاد و از منابع ملی برای ارتقای سطح کیفی مدارس استفاده شود همچنین با در نظر گرفتن خودیاری سطح خدمات آموزش و پرورش را ارتقا داد.

وی با تبریک هفته دولت بیان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای بیان عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید و و خدمتگزاران نظام و مردم است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: در حوزه آموزش و پرورش هم رویدادهای خوبی رخ داده که برگزاری چندین برنامه ملی در حوزه فرهنگی ، هنری و ورزشی قابل تقدیر است.

وی یادآوری کرد: در گذشته استان دنبال برگزاری المپیاد بود ولی هم اینک مسئولان ملی علاقمند به برگزاری بسیاری از سمینارها و همایش ها در همدان هستند.

الهی تبار افزود: پس از ماه مبارک رمضان دو مقطع تعطیلات در تقویم ملی وجود داشت که در عید سعید فطر با تردد یک میلیون و 600 هزار خودرو رکورد تردد مسافر در راههای ارتباطی استان شکسته شد.

وی اضافه کرد: افزایش حجم ورود مسافر به همدان موجب شد از ظرفیت اماکن ورزشی نیز برای اسکان آنها استفاده شود که این امر در نوع خود بی سابقه است با این وجود افزایش ورود مسافر نشان داد که باید به فکر توسعه زیرساخت ها در امور گردشگری بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار